گروه بورس- هدیه لطفی: در ساعات اولیه معاملات دیروز نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان متوقف شد، که براساس گزارش مدیریت بازار، نماد این شرکت با توجه به درخواست اداره نظارت برناشران بورسی مبنی بر بررسی بیشتر اطلاعات شرکت و دریافت اطلاعات تکمیلی متوقف شده است؛ اما توقف این نماد که تاثیر قابل توجهی بر منفی شدن شاخص بورس داشت نیز نتوانست شاخص بورس را از حرکت نزولی باز دارد و مانند روزهای قبل همه شاخص‌ها در حالت منفی به کار خود پایان دادند.

شاخص کل بورس روز گذشته نیز به میزان ۳۱واحد دیگر کاهش یافت و به رقم ۱۱هزار و ۸۰۴واحد رسید. شاخص بازده نقدی و قیمت نیز با ۱۲۵واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۳۲واحد کاهش و شاخص صنعت با ۲۴واحد کاهش روبه‌رو شدند.
در بازار دیروز نماد مخابرات از صف خرید بیش از 88میلیون سهم برخوردار بود و در قیمت یک‌هزار و 914ریال مورد معامله قرار گرفت و توانست به تنهایی 15واحد شاخص را بالا بکشد. اما نمادهای «حکشتی»، «کچاد»، «سفارس» و «شفن» هر کدام به ترتیب با 15واحد، 7واحد، 5واحد و 4واحد تاثیر منفی در نهایت باعث افت شاخص شدند.
روز گذشته در میان عرضه عمده سهام شرکت‌های کنتورسازی، تایدواتر و کالسیمین، تنها معامله بلوک کنتورسازی به نتیجه رسید.
در حالی که رقابت برای خرید بلوک 42درصدی تایدواتر در نرخ یک‌هزار و 500ریال به امروز موکول شد و معامله دو میلیون‌و‌57هزارو 453سهمی از سهام کالسیمین که در قالب بلوک 05/1درصدی و با قیمت پایه 750تومان که توسط شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه عرضه شده بود، بی‌نتیجه ماند، اما بلوک 17/9درصدی سهام کنتورسازی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران و در بازار دوم عرضه شده بود، به همان قیمت پایه (قیمت هر سهم دو هزارو 100ریال) فروخته شد.
در بازار دیروز بیش از ۷۸ میلیون سهم در میان دو هزارو ۸۷۲ نفر سهامدار دادو‌ستد شد و ارزش کل معاملات معادل رقم ۲۶۰ میلیاردو ۷۴۹ میلیون ریال اعلام شد.