گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته 593 واحد رشد را در کارنامه خود ثبت کرد. به دنبال این رشد، شاخص نه تنها وارد محدوده 11 هزار واحد شد، بلکه در رقم 11 هزار و 576 واحد توقف کرد.
در ابتدای معاملات دیروز و در پی بازگشایی نماد معاملاتی مخابرات، شاخص کل بورس با رشد بی سابقه ۵۹۳ واحدی، به عدد ۱۱ هزار و ۷۳۰ واحد و سپس در پایان معاملات با کاهش قیمت هر سهم مخابرات از ۲۴۵ به ۲۰۶ تومان به ۱۱هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

همچنین547 واحد از رشد شاخص مربوط به تاثیر نماد «اخابر» بود.
گفتنی است در نتیجه این رشد بی‌سابقه، رکورد بیشترین رشد روزانه شاخص بورس که پیش از این مربوط به ۱۵ تیر ۸۷ با ۵۹۰ واحد رشد بود، شکسته شد و به ۵۹۳ واحد رسید.
از سوی دیگر با این رویداد رکورد دیگری در تاریخ بورس به دست آمد و طی آن در عرض دو روز بالغ بر 890 واحد به ارقام شاخص افزوده شد که چنین رشدی نیز تاکنون به ثبت نرسیده بود.
همچنین آخرین تاریخ حضور شاخص در ۱۱۵۰۰ واحد مربوط به معاملات ۱۰ ماه پیش(۱۴ مهر ۸۷) است.
در بازار دیروز بیش از 256 میلیون سهم در 25 هزار مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 638 میلیارد و 607 میلیون ریال اعلام شد.
گفتنی است ۴۶ درصد از این رقم به ارزش معاملات مخابرات تعلق داشت. همچنین «اخابر» با حجم معاملاتی بیش از ۱۳۶ میلیون سهمی، عنوان پر معامله‌ترین سهم بازار شناخته شد.