گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در دومین روز معاملات خود در هفته جاری، 39 واحد کاهش را تجربه کرد و به رقم 11 هزار و 598 واحد رسید. در این روز نماد معاملاتی فولادمبارکه با 18 واحد تاثیر مثبت، سعی در جلوگیری از افت شدید شاخص داشت. اما تاثیر منفی نماد مخابرات بیشتر بود و در نهایت این شاخص با 34/0 درصد افت به کار خود پایان داد. همچنین در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و شناورآزاد هر کدام به ترتیب 40 واحد کاهش، 3 واحد افزایش، 41 واحد کاهش و 2 واحد کاهش را تجربه کردند.

در معاملات دیروز بیش از ۱۵۵ میلیون سهم و ۱۷۶ نماد معامله شد که از این تعداد نماد معامله شده، ۹۳ نماد با افزایش قیمت، ۶۳ نماد با کاهش قیمت و ۲۰ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی شکرشاهرود، پمپ‌سازی، صنعتی‌آما و سیمان‌تهران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی خدمات‌کشاورزی، بسته‌بندی‌ایران، کابل‌باختر و صدرا بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
همچنین نماد معاملاتی فولادمبارکه با حجم معاملاتی 5/42 میلیون سهمی، ارزش معادل 89 میلیارد و 924 میلیون ریال به خود اختصاص داد و به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین نماد یادشده حدود 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار را کسب کرد. گفتنی است ارزش کل معاملات دیروز 8/277 میلیارد ریال بود. گفتنی است در پایان معاملات روز گذشته نماد فولاد مبارکه اصفهان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده جهت انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.