گروه بنگاه‌ها- نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۹۰ مپنا به صورت حسابرسی شده منتشر شد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۰ را مبلغ ۴۶۷ ریال پیش‌بینی کرده است. مپنا میزان فروش و درآمد ارائه خدمات خود را نیز ۲۸ هزار و ۹۲۴ هزار میلیون ریال اعلام کرده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد را به دلیل افزایش حجم فعالیت‌ها نشان می‌دهد.

این شرکت هزینه‌های مالی خود را یک هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که براساس گزارش حسابرس مبلغ ۵۲۸ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه سود و کارمزد نسبت به تسهیلات دریافتی پیش‌بینی شده در سال آتی بوده است. با توجه به روند کند وصول مطالبات در نیمه اول سال بودجه و کسر نقدینگی ناشی از این وضعیت که تاثیر آن بر میزان تسهیلات دریافتی پیش‌بینی شده مشخص نبوده و به تبع آن تعیین میزان دقیق هزینه‌های مالی به این شرح امکان‌پذیر نیست.

همچنین در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تحت عنوان سود تسعیر ارز در مقابل زیان واقعی سال قبل پیش‌بینی شده است. حسابرس اعلام کرد: با توجه به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از بدهی‌های گروه در ارتباط با تسهیلات ارزی دریافتی در سنوات قبل بود به دلیل نوسانات ناشی از نرخ ارز طی سال بودجه، اظهارنظر نسبت به سود پیش‌بینی شده مزبور امکان‌پذیر نیست.

حسابرس همچنین اعلام کرده که شرکت در سال آتی قصد تامین مالی از طریق انتشار اجاره صکوک را دارد که در هزینه‌های مالی این سال برآوردی انجام نداده است. از سویی براساس مصوبه هیات مدیره شرکت قصد واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت برق عسلویه را دارد که در این ارتباط نیز پیش‌بینی لازم از بابت سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری مزبور انجام نشده است.

براساس بخش دیگری از اظهارات حسابرس، صورت سود و زیان پیش‌بینی شده پنج شرکت از شرکت‌های تابعه که مبلغ ۱۱ هزار و ۸۶ میلیارد ریال فروش تلفیقی و مبلغ یک هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از سود تلفیقی مرتبط با عملیات شرکت‌های مزبور است، مورد حسابرسی موسسه حسابرس شرکت یا دیگر حسابرسان مستقل قرار نگرفته و این اطلاعات تنها براساس نظر مدیریت شرکت‌های مزبور تهیه و در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده تلفیقی لحاظ شده است.