گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز بر مدار افت حرکت کرد و با تاثیر منفی نمادهای عمده از جمله فولادی‌ها با ۳/۴۹واحد افت مواجه شد. در بازار دیروز معامله‌گران با تشکیل صف‌های آشنا، فعالیت خود را آغاز کردند. مخابرات ایران و کشتیرانی در گروه صف‌های خرید و فولاد مبارکه در گروه صف‌های فروش عمده‌ترین صف‌ها بودند. با آغاز بازار نماد بانک پارسیان فعال ظاهر شد و رشد قیمتی را تجربه کرد.

از سویی فولاد خوزستان به سوی صف فروش حرکت کرد. با عرضه ۳۰۰هزار سهم مخابرات نیز این نماد تاثیر مثبت ۳/۳واحدی را بر شاخص گذاشت تا در پایان ساعت اول معاملات شاخص با جمع‌آوری بخشی از صف‌های فروش نمادهای بانک اقتصاد نوین به میزان ۷۹/۴واحد، سرمایه‌گذاری غدیر به میزان ۸۱/۶واحد و گل‌گهر با ۵۶/۴ واحد، ۱۹/۱۹واحد افت را تجربه کند. در ساعت دوم معاملات بانک پارسیان با صف خرید همراه شد.

از سویی با توجه به معامله ۲میلیون سهم فولاد مبارکه شاخص ۱۲ واحد تاثیر منفی را از این محل تجربه کرد تا شاخص در ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه ۷/۳۹واحد افت کند. معامله ۲میلیون سهم دیگر فولاد مبارکه نیز موجب شد تا شاخص ۷/۲۳واحد از محل نماد فولاد مبارکه افت را تجربه کند که همین مساله ۳۲/۴۹واحد افت را در پایان معاملات رقم زد تا آخرین روز هفته نیز شاخص همچنان منفی باشد. هفته‌ای که در آن شاخص مجموعا ۹۷واحد افت را تجربه کرد.