گروه بورس - علیرضا باغانی: مرتضی داداش خبر انتصابش به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی را تایید کرد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما افزود: پس از گذشت ماه‌ها از استعفای آقای معظمی، در نهایت این مسوولیت سنگین به من سپرده شد.

داداش تاکید کرد: معظمی به خواست خود از سرمایه‌گذاری بانک ملی رفت و استعفای ایشان ارتباطی به معامله صدرا ندارد و اگر دستور ایشان نبود من هرگز به پذیرش مدیرعاملی «وبانک» تن نمی‌دادم. او در پاسخ به این پرسش که آیا با رفتن معظمی از «وبانک»، شما جایگزین وی در شورای بورس خواهید شد؟ گفت: اگر بتوانیم از ایشان در شورای بورس همچنان استفاده کنیم، به طور قطع همین کار را خواهیم کرد و اگر ضرورتی به تغییر وجود داشته باشد به عنوان نماینده کانون نهادهای سرمایه‌گذاری وارد شورای بورس می‌شوم.

داداش سه اولویت را برای اداره شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی اعلام کرد و افزود: ایجاد تحول در شرکت در راستای طرح تحول اقتصادی و حذف یارانه‌ها، واگذاری شرکت‌ها و اصلاح ساختار آن‌ها قبل از واگذاری سه برنامه اصلی ما است، چرا که استراتژی سرمایه‌گذاری‌های ما باید با توجه به طرح تحول اقتصادی و حذف یارانه‌ها صورت بگیرد که در این زمینه شرکت‌های هلدینگ «وبانک» فعال بوده و با توجه به اجرای این طرح سیاست‌های سرمایه‌گذاری خود را تنظیم می‌کنند.

وی با اشاره به فروش سهام صدرا گفت: هر سال بخش قابل توجهی از سود شرکت صرف پرداخت اقساط صدرا می‌شود، ولی با فروش این شرکت فرصت جدیدی برای «وبانک» ایجاد شد که شرکت از محل درآمدهای خود بتواند سرمایه‌گذاری‌های جدیدی داشته باشد.

داداش در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه فروش شرکت‌ها را ادامه می‌دهید؟ گفت: در گذشته «وبانک» برنامه فروش چندین شرکت را داشت که ما هم آن را ادامه خواهیم داد و براساس سیاست‌های حاکم، برنامه اصلاح پرتفوی را جلو می‌بریم، به عنوان مثال در گذشته شرکت کاشی اصفهان فروخته شد که به دلیل عدم توانایی خریدار در پرداخت اقساط شرکت، باز پس گرفته شده و ما برنامه فروش این شرکت را هم پیش خواهیم برد.

مدیرعامل جدید «وبانک» با اشاره به هلدینگ‌های تخصصی این شرکت سرمایه‌گذاری گفت: تمام هلدینگ‌های زیرمجموعه بانک ملی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری توسعه صنعت سیمان، پتروشیمی اراک، هلدینگ غذایی کشت‌وصنعت ملی و توسعه صنایع بهشهر و همچنین هلدینگ توسعه و تجارت اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات مدیریتی رخ داده در «وبانک» شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی با تغییرات مواجه خواهد شد، گفت: شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک‌ملی هم‌اکنون در اختیار بازنشستگان بانک‌ملی است و از سوی آن‌ها اداره می‌شود.

مرتضی داداش در کارنامه خود معاونت شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی، عضویت در هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری ساختمان، عضویت در هیات‌مدیره توسعه صنایع بهشهر، عضویت در هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری بانک ملی و حضور در پست‌های مدیریتی شرکت‌های متعدد تولیدی از جمله پاکسان، سیمان ایلام، سیمان کرمان، آزمایش، سرماآفرین، سموم علف‌کش و ... را دارد.