فارس - در پی اخذ مجوز از سازمان بورس، پذیره‌‌نویسی سهام شرکت صنایع پتروشیمی‌‌‌دهدشت با سرمایه

۵۰‌‌میلیارد تومانی از شنبه آینده آغاز می‌‌‌شود.

رضا مزیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری پتروتیس که خدمات پذیره‌‌نویسی این شرکت را بر عهده دارد در این باره گفت: مجوز پذیره‌نویسی این شرکت توسط سازمان بورس اوراق بهادار و همچنین اداره ثبت شرکت‌‌ها صادر شده و پذیره‌‌نویسی سهام آن از ۱۹ اردیبهشت از طریق کلیه شعب بانک کشاورزی به مدت ۳۰ روز انجام می‌‌‌پذیرد.

وی افزود: شرکت صنایع پتروشیمی‌ ‌‌دهدشت از واحدهای مجموعه دنا شامل پتروشیمی‌ ‌‌گچساران، ممسنی، کازرون، بروجن و دهدشت است که پتروشیمی‌‌‌گچساران خوراک اتیلن سایر واحدهای پتروشیمی‌‌‌این مجموعه را تامین خواهد کرد.

مزیدی ادامه داد : این شرکت با سرمایه ۵۰‌‌میلیارد تومانی تاسیس می‌‌‌شود که از این میزان ۶۰ درصد آن به مبلغ۳۰‌‌میلیارد تومان توسط موسسان و ۲۰‌‌میلیارد تومان دیگر ازطریق پذیره‌‌نویسی تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری پتروتیس در خصوص تسهیلات بانکی ارائه شده در این پذیره‌‌نویسی گفت: در راستای ترغیب به سرمایه گذاری پذیره نویسان توافقاتی با بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پذیره‌‌نویسی صورت گرفته تا از این طریق تسهیلات بانکی تا سقف ۱۵‌‌میلیون ریال وبا نرخ سود ۱۲ درصد به کارمندان دولت با اولویت کارمندان بومی ‌‌‌متقاضی خرید پرداخت شود.

وی در توضیح سود دهی این شرکت گفت: با وجود وضعیت کنونی بازارهای نفتی به دلیل ارزش و اهمیت ذاتی سهم‌های صنایع پتروشیمی‌‌‌ همواره این سهم‌‌ها پس از عرضه در بورس از سود و قیمت مناسبی برخوردار می‌‌‌شوند.