گروه بورس - شرکت کشتیرانی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان خردادماه 88 به طور خالص مبلغ 319ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، در مجمع عمومی فوق‌العاده سرمایه شرکت کشتیرانی از مبلغ 5هزار میلیارد ریال به مبلغ 8هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. گفتنی است این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی صورت گرفته است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل بار و خدمات ۷درصد افزایش، بهای تمام شده خدمات ارائه شده ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۷درصد کاهش نشان می‌دهد.
گفتنی است هیات‌مدیره «حکشتی» درنظر دارد مبلغ یک هزارو 19میلیاردو 935میلیون ریال (حدود 127ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی 88 پیشنهاد کند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عملکرد ۹ماهه امسال توانست ۷۱درصد درآمد حاصل از حمل بار و خدمات را محقق کند. همچنین با کسب ۲۵۳ریال سود به ازای هر سهم در این دوره ۹ماهه معادل ۷۹درصد از پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت پوشش داده شده است.