گروه بورس - شرکت سیمان غرب در سال جاری برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال را در نظر دارد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «سغرب» در حال بررسی این افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل و مطالبات سهامداران است.

این شرکت درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را با سرمایه ۱۸۷ میلیارد ریالی، مبلغ ۱۳۹ ریال پیش‌بینی کرده است.

هیات‌مدیره «سغرب» در نظر دارد برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال (مبلغ ۱۲۵ ریال به ازای هر سهم) برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

این شرکت اعلام کرده است، طرح افزایش ظرفیت تولید از دو هزار به چهار هزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک هزار و ۴۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، درصد پیشرفت کار این طرح ۹۹ درصد بوده و «تولید آزمایشی در فروردین سال ۸۷ آغاز شده و تولید در ظرفیت جدید در اواخر اردیبهشت ماه صورت می‌پذیرد» (کوره از ابتدای مهر ماه ۸۶ متوقف شده است).

«سغرب» اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال (مبلغ ۱۲۵ ریال به ازای هر سهم) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان

سهام پیشنهاد کند. این شرکت پیش‌بینی کرده است که از فروش محصولات خود در سال ۸۷ بیش از ۳۶۹ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال درآمد کسب کند.