گروه بورس- سیمان بجنورد به پیش‌بینی سود هر سهم سال 87 خود افزود.
به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران، سیمان بجنورد سود هر سهم سال ۸۷ را با سرمایه ۳۹۲میلیارد ریال مبلغ ۲۱۲ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این رقم از پیش‌بینی شرکت در چهارم اسفند ماه 86 مبلغ شش‌ریال افزایش نشان می‌دهد که دلایل این تغییر افزایش نرخ فروش سیمان پاکتی به مبلغ 25هزار ریال در هر تن، افزایش پیش‌بینی درآمدهای غیرعملیاتی و افزایش هزینه‌های مالی ناشی از اتمام پروژه طرح توسعه (خط2) در سال مالی 87 وعدم تخصیص هزینه مالی تسهیلات دریافتی به آن عنوان شده است. هیات مدیره شرکت در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 200ریال از این سود را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد سال ۸۷ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل، از ۳۱درصد افزایش فروش، ۷۰درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۱۳درصد کاهش سود عملیاتی و ۲۱درصد کاهش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
بنابر اعلام شرکت، طرح‌های توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت تولیدی سه‌هزار و 300تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در آذرماه سال 87) و همچنین افزایش ظرفیت کارخانه از دوهزار به 800تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال 1388) به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبالغ یک‌هزار و 233 و80 میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون به ترتیب حدود مبلغ یک‌هزار و 102میلیارد ریال (با 83درصد پیشرفت کار) و مبلغ 908میلیون ریال سرمایه‌گذاری نموده است.
شرکت در اطلاعات ارسالی ۲۰تیر ماه ۸۶ سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت ایجاد خط تولید سه‌هزار و ۳۰۰تن کلینکر در روز را مبلغ یک‌هزار و ۱۰۲میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری از آن را سال ۸۶ اعلام نموده بود که در تاریخ ۲۲مهر ماه ۸۶، دلایل تغییر را «بازنگری انجام شده در مورد زمان‌بندی و همچنین هزینه اجرای طرح توسعه و مشکلات موجود در راه واردات ماشین‌آلات برق و کنترل» عنوان نمود. همچنین شرکت در اطلاعات ارسالی ۴اسفند ماه ۸۶ تاریخ بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت را سال ۸۷ اعلام نموده بود که دلایل تغییر را عنوان نکرده است.