گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم آلومینیوم ایران برای سال مالی 86 با تعدیل مواجه شد.
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «فایرا» درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ رابا ۱۶۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۲۰۶ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که شرکت در 23 دی ماه سود هر سهم را سه‌هزار و چهارریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل خود را عنوان نکرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «فایرا» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹درصد کاهش و سود خالص پس از کسر مالیات ۱۲درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد حداقل 80درصد از سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
آلومینیوم ایرن طرح تغییر تکنولوژی (خط جدید) را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ سه‌هزار و ۳۹۰میلیارد و ۲۴۹میلیون ریال در دست اجرا دارد. بنابر اعلام شرکت برآورد می‌شود این طرح با ۵۱/ ۷۰ درصد پیشرفت کار در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد. لازم به ذکر است که فاز اول این طرح در اواخر اردیبهشت ماه به بهره‌برداری رسیده بود.
شرکت در تاریخ هشتم خرداد 86 اعلام کرده بود، پیش‌بینی نرخ فروش صادراتی شمش خالص در سال مالی 86 بر اساس میانگین نرخ یک ماه گذشته در LME و به نرخ 2808دلار برای هر تن می‌باشد. همچنین نرخ فروش داخلی شمش خالص، بیلت و آلیاژ با «پرمیم» و عوارض گمرکی به ترتیب به مبلغ 216، 320 و 367دلار علاوه بر نرخ 2808دلار است.
مطابق اطلاعات دریافتی در تاریخ ۰۸/ ۰۳/ ۸۶ شرکت اعلام کرده بود با توجه به الزام شرکت‌های دولتی (مطابق قانون بودجه سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۸۶) مبنی بر واریز ۴۰درصد از سود ویژه قبل از کسر مالیات سالانه خود به حساب خزانه، شرکت آلومینیوم ایران طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ نسبت به این مهم اقدام نموده است و در سال ۸۶ نیز با توجه به خروج از ساختار دولتی، از مشمولیت قانون مذکور خارج می‌شود.