گروه بورس- اسامی اعضای جدید هیات مدیره لیزینگ خودرو غدیر و سمت آنها معرفی شدند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین محمد پورزندی به نمایندگی از مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو دیزل به عنوان رییس هیات مدیره و سید علی اکبر میرحیدری به نمایندگی از ایران خودرو دیزل به عنوان مدیرعامل و نایب رییس‌ هیات مدیره تعیین شدند. همچنین داود بنایی به نمایندگی از تاپ سرویس، همایون شیخ‌الاسلامی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری غدیر و بهرامی نوید به نمایندگی از شرکت گواه سه عضو دیگر هیات مدیره «ولغدر» هستند.

«کپارس» افزایش سرمایه دارد

کاشی پارس طرح افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد را در دست مطالعه دارد. کاشی پارس درآمد هر سهم امسال را با ۸۷میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۴۴ریال پیش‌بینی کرده است. «کپارس» در عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ماه توانست ۱۶درصد از پیش‌بینی فروش و ۱۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کند.

از سوی دیگر، پیش‌بینی عملکرد امسال کاشی پارس در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۷درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد مبلغ سه‌هزار و ۷۱میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۵ریال) را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.

تغییر در هیات مدیره «سشرق»

نمایندگان دو عضو حقوقی هیات مدیره سیمان شرق تغییر کردند. سیمان شرق اعلام کرده است: کاظم امانی قدیم و علی‌توکلی به ترتیب به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری دی و سیمان کردستان به ترتیب جایگزین محمدرضا پیشرو و محمد ربانی شده‌اند. شایان ذکر است که سایر اعضای هیات مدیره کماکان در سمت خود باقی ماندند.

زهراوی سه ماهه ۲۲درصد پیش‌بینی فروش را تحقق بخشید

داروسازی زهراوی در سه ماه اول سال ۸۸ توانست ۲۲درصد پیش‌بینی فروش خود را محقق کند. این شرکت فروش امسال خود را ۸۰۷میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود که طی سه ماه ۱۷۷میلیارد ریال آن را کسب کرد.

شرکت همچنین سود عملیاتی سال ۸۸ را ۲۲۶میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی سه ماه با کسب ۴۲میلیارد ریال آن توانست ۱۹درصد پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

داروسازی زهراوی پیش‌بینی کرده که پس از کسر ۴۷میلیاردریال مالیات ۱۶۸میلیارد ریال سود خالص داشته باشد. شرکت در اولین فصل امسال ۱۹درصد از سود ناخالص خود را محقق کرد.

بر این اساس شرکت از پیش‌بینی دوهزار و ۱۱۰ریالی سود برای هر سهم موفق به پوشش ۳۸درصدی معادل ۷۹۳ریال سود برای هر سهم سال ۸۸ شد.

بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال ۸۸شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۲۲درصد افزایش فروش، ۲۰درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۳۰درصد افزایش سود عملیاتی و ۲۷درصد افزایش سود پس از کسرمالیات برخوردار است.

هیات مدیره زهراوی تصمیم دارد، مبلغ دوهزار ریال را به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

معرفی نمایندگان اعضای حقوقی هیات مدیره «ساراب»

نمایندگان اعضای حقوقی و مدیرعامل سیمان داراب معرفی شدند. علیرضا عسگری مارانی به نمایندگی از شرکت سیمان سپاهان به عنوان رییس هیات مدیره، اسماعیل جوانبخت به نمایندگی از کارگزاری سهام عدالت به عنوان نائب رییس هیات مدیره و اکبر مجیدپور به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین محمدعلی احمدزاده اصل به نمایندگی از سرمایه‌گذاری سپه و محمد غیثی به عنوان نماینده شرکت پارس سوئیچ دو عضو هیات مدیره «ساراب» هستند.

پیش‌بینی زیان سال ۸۹ «قند مرودشت»

قند مرودشت از پیش‌بینی زیان ۶۸۵ریالی برای هر سهم در سال مالی منتهی به تیر ماه سال ۸۹ خبر داد. قند مردوشت زیان هر سهم سال مالی منتهی به تیر ماه امسال را با ۲۳میلیارد و ۷۰میلیون ریال سرمایه و ۳۰درصد کاهش در مقایسه با سال مالی قبل، مبلغ ۶۸۵ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد قند مرودشت برای سال مالی منتهی به تیر ماه سال ۸۹ در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۹درصد افزایش و زیان عملیاتی ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل عمده تغییر را فروش موجودی محصول سال قبل، افزایش هزینه‌های خرید مواد و سربار فروش ضایعات کارخانه‌ اعلام کرده است.

از سوی دیگر، خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی ۸۹ به مبلغ ۳هزار و ۱۶۰میلیون ریال (مبلغ ۱۳۷ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل درآمد حاصل از فروش ضایعات است.