گروه بورس- پیش‌بینی سود هر سهم نوش مازندران کاهش یافت. به گزارش بورس و اوراق بهادار سود هر سهم این شرکت ۴۰ریال پیش‌بینی شده است.

این پیش‌بینی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۸۷ مبلغ ۹۰ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تعدیل اخیر را کاهش مقدار تولید و فروش، کاهش هزینه‌های فروش و اداری، افزایش نرخ تسهیلات بانکی و افزایش سود سپرده‌های بانکی عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، فروش و سود سیمان مازندران برای سال ۸۸ نسبت به سال قبل با کاهش پیش‌بینی شد.

این شرکت فروش امسال خود را ۵/۸۲میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که نسبت به سال قبل ۲۳درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت در سه ماه اول سال توانست با کسب ۱۹میلیارد ریال ۲۳درصد از این پیش‌بینی را محقق کند. شرکت در سه ماه اول سال قبل ۳۳درصد از پیش‌بینی فروش خود را پوشش داده بود.

همچنین شرکت از ۱۳میلیارد ریال سود ناخالص پیش‌بینی شده توانست در سه ماه اول سال دو میلیارد ریال را تحقق بخشد. سود عملیاتی شرکت نیز با ۴۵درصد کاهش در مقایسه با سال قبل ۶میلیارد ریال پیش‌بینی شد که شرکت طی سه ماه با کسب یک‌میلیارد ریال آن توانست ۱۶درصد پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

بنابراین گزارش، سود خالص شرکت دومیلیارد ریال پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال قبل ۶۷درصد کاهش دارد. شرکت طی سه ماه با کسب ۴۶۲میلیون ریال سود ۲۳درصد پیش‌بینی سود خالص خود را تحقق بخشید.

هیات مدیره شرکت در نظر دارد ۹۰درصد از سود خالص را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.