گروه بورس- هیات مدیره کاغذسازی کاوه تصمیم دارد ۹۰درصد سود خالص امسال را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بنا بر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «چکاوه» درآمد هر سهم امسال را با ۲۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۵۱ریال پیش‌بینی کرده است.

کاغذسازی کاوه طی سه ماه منتهی به خرداد ماه معادل یک‌درصد سود هر سهم را محقق کرده است. در این دوره درآمد حاصل از فروش شرکت با ۶۲درصد کاهش، مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۳۰میلیون ریال بود که معادل ۱۴درصد بودجه شرکت را پوشش داده است.

پیش‌بینی «چکاوه» برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی به ترتیب فروش ۴درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد کاهش، هزینه‌های مالی ۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۷درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر را کاهش نرخ متوسط فروش، کاهش مقدار تولید و افزایش هزینه‌های تسهیلات دریافتی بابت جرایم دیرکرد اقساط معوقه وام‌های بانکی اعلام کرده است.

همچنین، پیش‌بینی خالص درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۸ مبلغ یک‌هزار و ۶۴۵میلیون‌ریال (مبلغ ۶۶ریال به ازای هر سهم و معادل ۷درصد سود خالص) است.

شرکت در نظر دارد طرح خرید ماشین‌آلات تست لاینر با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲۷میلیارد و ۶۹۹میلیون ریال را اجرا نماید که مخارج انجام شده تاکنون به مبلغ ۱۱۶میلیارد و ۵۱۱میلیون‌ریال و پیشرفت کار ۳۰درصد بوده و تاریخ بهره‌برداری از آن ابتدای سال ۱۳۹۰ برآورد شده است. شرکت در ۲۹ بهمن ۸۷ برآورد سرمایه‌گذاری مزبور را ۲۸۱میلیارد و ۳۸۴میلیون ریال برآورد کرده است.

همچنین هزینه‌های انجام شده به میزان ۱۰میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال با ۳۵درصد پیشرفت کار بوده است. شرکت تاریخ بهره‌برداری از این طرح را ابتدای سال ۱۳۸۹ اعلام کرده که دلیل تغییرات را انتقال طرح به کرمانشاه اعلام کرده است. هیات مدیره شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه را به مبلغ ۳۵میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در سال ۸۸ پیشنهاد کند.