گروه بورس- سیمان کردستان پیش‌بینی درآمد هر سهم را با تعدیل مثبت به بازار ارائه کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان کردستان درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۵ریال افزایش به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۱۴۶ریال پیش‌بینی کرده است. «سکرد» در ۱۸ مرداد ماه سود هر سهم خود را با ۱۶۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۰۴۱ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش بخشی از هزینه حمل صادراتی و منظور کردن سپرده بانکی عنوان کرده است.

بنابر اطلاعات و صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به خرداد ماه، «سکرد» توانست با تحقق ۴۵۰ریال سود به ازای هر سهم معادل ۳۹درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. این رقم در مقایسه با دوره سه ماهه مشابه سال قبل شاهد ۲۲۷درصد افزایش بود.

از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش سیمان کردستان تا پایان خرداد ماه مبلغ ۱۶۷میلیارد و ۶۹۶میلیون ریال رسیده است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵درصد رشد نشان می‌دهد.

بر این اساس با تحقق این رقم درآمد حاصل از فروش، سیمان کردستان توانست معادل ۳۱درصد بودجه فروش امسال را پوشش دهد. همچنین پیش‌بینی تقسیم سود امسال شرکت سیمان کردستان معادل ۸۰درصد از سود خالص امسال در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر سیمان کردستان طرح‌های بارگیرخانه جدید، تغذیه خط یک رولپرس، خشک‌کن و ساخت ۲ مخزن ماروت با ۴۶میلیاد ریال برآورد سرمایه‌گذاری را در دست اجرا دارد که تاکنون از این بابت مبلغ ۱۰میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال هزینه کرده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سیمان کردستان برای امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۲۰درصد افزایش فروش، ۲۵درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۷درصد کاهش سود عملیاتی و سه درصد کاهش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.