گروه بورس- اداره نظارت بر ناشران بورسی در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه سود صدرا برای سال ۸۹ مبلغ ۱۶ریال پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرده است که صدرا هیچ گونه اطلاعاتی مازاد بر اطلاعات ارائه شده در بودجه حسابرسی شده شرکت تا این تاریخ ندارد، بر این اساس سود شرکت همچنان ۱۶ ریال برای هر سهم است.

در خلاصه اهم رویه‌های حسابداری توضیح داده شده است که اقلام پولی ارزی در پایان سال ۱۳۸۹ با متوسط نرخ رسمی ارز در سه ماهه پایان سال ۱۳۸۸ تسعیر شده، اما بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که به علت عدم دسترسی به مولفه‌های مربوط به پیش‌بینی نرخ ارز در سال ۱۳۸۹، صرفا زیان تسعیر ارز سال آتی معادل زیان پیش‌بینی شده سال ۱۳۸۸ (معادل ۴۴درصد زیان تحقق یافته شش ماهه اول سال ۱۳۸۸) لحاظ شده است.

همچنین توضیحات لازم در این خصوص شامل میزان اثرپذیری اقلام درآمد و هزینه از نوسانات نرخ ارز در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده آن افشا نشده است.

از سویی دیگر برآورد مبلغ ۵هزار و ۲۳۵میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال درآمد پیمان‌ها و مبلغ ۴ هزار و ۷۸۰میلیارد و ۳۸۵میلیون ریال بهای تمام شده مندرج در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده با توجه به درصد پیشرفت برنامه‌ریزی شده سال آتی (که توسط مدیران پروژه‌های شرکت اعلام شده) صورت گرفته است. این در حالی است که هزینه‌های برآوردی کلیه پروژه‌ها بر اساس برآوردهای صورت گرفته در مقطع ۳۱شهریور ۱۳۸۸ بوده و در زمان تهیه بودجه مورد بازنگری و محاسبه مجدد قرار نگرفته است.

هزینه‌های مالی مرتبط با اضافه برداشت بانکی از بانک ایران و اروپا (EIH) محاسبه نشده، همچنین ارتباط با بخشی از بدهی به بانک‌های طرف حساب بابت بهره‌های تعلق گرفته و پرداخت نشده در سنوات قبل و سال جاری با توجه به توافقات با بانک‌های طرف حساب مبنی بر بخشودگی جرایم به شرط تسویه به موقع بدهی‌های مزبور، ذخیره کافی در نظر گرفته نشده که در غیاب دسترسی به توافق‌نامه‌های کتبی فیمابین با بانک‌های طرف حساب، تعیین مبالغ کسری ذخایر احتمالی مرتبط با موارد فوق در زمان تهیه این گزارش امکان‌پذیر نشده است.

مطابق صورت‌های مالی سال مالی ۸۷ (حسابرسی شده)، زیان انباشته شرکت در تاریخ ترازنامه بالغ بر مبلغ یک‌هزار و ۶۳میلیارد و ۸۲۱میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۷۰۹ریال) معادل ۷۱‌درصد سرمایه ثبت شده شرکت است که در صورت تحقق پیش‌بینی زیان عملکرد سال مالی ۸۸ (به مبلغ ۲۸۰میلیارد و ۵۹۰میلیون ریال) و سود سال مالی ۸۹ (به مبلغ ۲۴میلیارد و ۱۵۳میلیون ریال)، زیان انباشته شرکت کماکان در پایان سال مالی ۸۹ بالغ بر یک‌هزار و ۳۲۰میلیارد و ۲۵۸میلیون ریال خواهد شد و شرکت از مشمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج نمی‌شود.