گروه بورس- درخشان تهران دلیل تعدیل سود هر سهم و تحقق زیان طی دوره سه ماهه نخست را اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، درخشان تهران درآمد هر سهم امسال را با ۲۷میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۳۵ریال پیش‌بینی کرده که سه ماهه ۱۹ ریال برای هر سهم محقق کرده است.

این در حالی است که درخشان تهران در اولین برآورد، پیش‌بینی سود امسال را مبلغ ۴۳۵ریال اعلام کرده بود که کاهش فروش به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر بازار، افزایش هزینه‌های ناشی از سود بانکی و کاهش درآمدهای عملیاتی (جایزه صادراتی) ناشی از کاهش فروش از جمله دلایل تعدیل سود درخشان تهران عنوان شده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال درخشان تهران در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶‌درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۹‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۴‌درصد کاهش نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۰ ریال را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند. شرکت در گذشته پیشنهاد تقسیم سود را مبلغ ۴۳۵ ریال اعلام کرده بود. درخشان تهران طرح ماشین‌آلات فینیشینگ خط کلندر و پروژه کاسپین را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ چهارهزار و ۱۰۰میلیون ریال و ۳۵میلیارد ریال در دستور کار دارد که تاکنون به ترتیب مبالغ سه‌میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال و ۱۳میلیارد و ۳۷۴میلیون ریال بابت طرح‌های مزبور انجام شده است.

شرکت در گذشته اعلام کرده بود در نظر دارد مبلغ ۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در سال مالی ۸۹ اجرا کند.