آخرین تحولات 14 شرکت سیمانی منتشر شد

گروه بورس - ۱۴ شرکت گروه سیمانی گزارش عملکرد پوشش سود هر سهم و فروش خود را به بازار اعلام کردند. در این گزارش‌ها شرکت‌های سیمانی از پوشش ۳۵ درصدی تا ۹۵ درصدی را برای پیش‌بینی سود هر سهم محقق کرده‌اند و سیمان هرمزگان نیز بودجه سال‌مالی ۹۰ را به بازار ارائه داده است.

سیمان کارون

سیمان کارون ۴۸ درصد سود هر سهم و ۴۵ درصد فروش امسال را تا پایان شهریورماه پوشش داد. این شرکت ۶۴۶ ریال سود برای هر سهم امسال پیش‌بینی کرده که ۶ ماهه ۳۱۰ ریال آن را محقق کرد.

سیمان شمال

همچنین سیمان شمال با در نظر گرفتن آثار ناشی از آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی، گزارش پیش‌بینی عملکرد امسال و پوشش ۶ ماهه را منتشر کرده است. بر این اساس پیش‌بینی سود سیمان شمال با ۵۲ درصد افزایش مبلغ ۱۷۶ ریال در نظر گرفته شده که پوشش ۵۲ درصدی سود این شرکت تا پایان شهریورماه رخ داد.

این در حالی است که سود محقق شده «سشمال» تا پایان شهریورماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سیمان بهبهان

از سوی دیگر سیمان بهبهان دیگر شرکتی است که شاهد پوشش ۵۵ درصدی سود هر سهم و فروش امسال است. بر این اساس سیمان بهبهان توانست تا پایان شهریورماه مبلغ ۲۹۹ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته باشد. همچنین یک هزار و ۸۱۸ ریال سود برای هر سهم این شرکت در این دوره محقق شد.

سیمان کرمان

سیمان کرمان نیز با کاهش ۳۰ درصدی سود محقق شده ۶ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برای هر سهم مبلغ ۵۱۶ ریال سود کنار گذاشت.

«سکرما» درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۹۵۵ ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان شهریورماه ۵۴ درصد آن را محقق کرد. سیمان کرمان نیمه نخست امسال ۴۶ درصد بودجه فروش خود را پوشش داد.

سیمان فارس

براساس این اطلاعات، سیمان فارس پیش‌بینی سود هر سهم خود را با کاهش اعلام کرد. سود هر سهم «سفار» با ۲۸۴ ریال کاهش مبلغ دو هزار و ۹۹ ریال پیش‌بینی کرده که با پوشش ۶۷ درصدی آن در نیمه نخست امسال مواجه شد. این در حالی است که سیمان فارس پیش‌بینی درآمد هر سهم را در ۱۴ تیرماه دو هزار و ۳۸۳ ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عمدتا افزایش هزینه‌های پرسنل به دلیل اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حجم فروش به دلیل مصرف ۴۰ هزار تن کلینگر خریداری شده و کاهش هزینه‌های مالی به دلیل عدم‌دریافت وام پیش‌بینی شده اعلام کرده است.

سیمان شاهرود

سیمان شاهرود افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰ درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را پیش‌بینی کرده است. سیمان شاهرود درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه مبلغ ۴۹۳ ریال پیش‌بینی کرده که ۶ ماهه ۹۵ درصد آن را محقق کرده است. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش «سرود» طی این مدت با ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۴۳۴ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال رسید.

سیمان تهران

سیمان تهران پیش‌بینی تقسیم ۸۰ درصد از سود خالص را در برنامه امسال دارد. این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۶۴ ریال افزایش مبلغ ۶۱۲ ریال پیش‌بینی کرده که ۳۷ درصد آن را ۶ ماهه محقق کرده است.

این در حالی است که پیش‌بینی سود سیمان تهران در تیرماه مبلغ ۵۴۸ ریال اعلام شده بود که دلایل تعدیل را عمدتا کاهش هزینه عوارض محیط زیست و سایر هزینه‌های عمومی افزایش سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه (سیمان هگمتان و سیمان ایلام)، افزایش سود سپرده‌های بانکی و شناسایی زیان تسعیر ارز اعلام کرده است.

سیمان بجنورد

دلایل کاهش ۱۲ ریالی سود هر سهم سیمان بجنورد در اطلاعات ۶ ماهه اعلام شده است. سیمان بجنورد سود هر سهم امسال را مبلغ ۴۶۸ ریال پیش‌بینی کرده که پوشش ۵۹ درصدی آن در نیمه نخست سال رخ داده است.

سیمان بجنورد پیش بینی سود هر سهم امسال را در ۲۷ تیرماه مبلغ ۴۸۰ ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییرات را تغییر طبقه‌بندی مبلغ تحقیقات فروش از سرفصل هزینه‌های اداری و فروش به حساب فروش به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال و کاهش صادرات سیمان، کاهش تولید کلینگر، کاهش در نرخ سود تسهیلات صندوق ذخیره ارزی، شناسایی سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت به مبلغ سه هزار و ۵۸۶ میلیون ریال و کاهش عمده سود حاصل از تسعیر ارز دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی به مبلغ چهار هزار و ۵۳۱ میلیون ریال عنوان کرده است.

سیمان فارس نو

سیمان فارس نو دیگر شرکتی است که با پیش‌بینی سود ۶۳۴ ریالی خود توانست ۳۲۰ ریال سود برای هر سهم تا پایان شهریورماه محقق کند.

سیمان خزر

افزایش هزینه‌های تولیدی و کاهش فروش ضایعات موجب کاهش ۸ ریالی در پیش‌بینی سود سیمان خزر شد. سیمان خزر سود امسال را با ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه مبلغ ۴۲۱ ریال پیش‌بینی کرده که ۲۰۵ ریال آن را ۶ ماهه پوشش داد.

سیمان خاش

سیمان خاش در پیش‌بینی امسال تقسیم ۹۰ درصد از سود خالص را اعلام کرد. سیمان خاش درآمد هر سهم امسال را یک هزار و ۲۲۹ ریال پیش‌بینی کرده که یک هزار و ۱۰۶ ریال آن را تقسیم خواهد کرد. این در حالی است که سیمان خاش تا پایان شهریورماه ۵۰۳ ریال از سود هر سهم را پوشش

داده است.

سیمان هگمتان

سیمان هگمتان نیز سود هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان دی‌ماه ۸۹ را ۶۲۱ ریال پیش‌بینی کرده که ۴۷۹ ریال آن معادل ۷۷ درصد را کرده است.

این شرکت از ۹۲۷ میلیارد ریال پیش‌بینی فروش ۶۱۹ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد را طی ۹ ماه به تحقق رساند.

سیمان کردستان

سیمان کردستان هم از یک هزار و ۵۰۸ ریال سود پیش‌بینی شده برای هر سهم سال ۸۹ توانست یک هزار و ۴۲ ریال معادل ۶۹ درصد را شش ماهه کنار بگذارد.

این شرکت نیز فروش امسال را ۷۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود که ۴۲۰ میلیارد ریال آن را در نیمه اول سال محقق کرد. این میزان فروش معادل ۵۹ درصد پیش‌بینی شرکت است.

سیمان هرمزگان

بنابر این گزارش، سیمان هرمزگان پیش‌بینی سود سال‌مالی منتهی به ۳۰ آبان‌ماه ۹۰ را یک هزار و ۸۷۱ ریال پیش‌بینی کرد. این پیش‌بینی در مقایسه با سال‌مالی قبل ۱۲ درصد کاهش دارد.

این در حالی است که پیش‌بینی فروش شرکت که حدود

یک هزار میلیارد ریال اعلام شده تنها یک درصد کاهش را نسبت به پیش‌بینی سال قبل نشان می‌دهد.