گروه بورس - روز سه‌شنبه شرکت صنایع خودروسازی ماهور اسپادانا با ارائه اسناد لازم و پرداخت وجه نقد ۳۰ درصدی معامله بلوک ۳۴/۳۴ درصدی پتروشیمی اصفهان به شرکت بورس این معامله ۶۴ میلیارد تومانی را قطعی کرد. معامله بلوک ۳۴/۳۴ درصدی پتروشیمی اصفهان که سه‌شنبه گذشته عرضه و با تقاضای دو گروه مواجه شده بود، در همان روز در مهلت قانونی ۹ روزکاری از سوی خریدار بخش خصوصی قطعی شد.

براساس این گزارش،‌ شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی بعد از عرضه ناموفق بلوک ۴۹/۸۷ درصدی پتروشیمی فارابی در ۱۴ مهرماه، سه شنبه گذشته به تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۰۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۱۷۴ سهم پتروشیمی اصفهان را به قیمت پایه هر سهم ۶۰۰ تومان در قالب بلوک ۳۴/۳۴ درصدی روی میز فروش قرار دادند.

این بلوک که از سوی شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از طرف شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی و شیمیایی تامین مورد تقاضا و رقابت دو گروه بازرگانی پتروشیمی و شرکت صنایع خودروسازی ماهور اسپادانا قرار گرفت ولی در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه این بلوک به‌وسیله کارگزاری سهم‌آشنا برای خودروسازی ماهور اسپادانا خریداری شد. بنابراین با احراز قطعیت این معامله که با شرایط ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط واگذار شده، دو شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی و شیمیایی تامین از ترکیب سهامداری و هیات‌مدیره شرکت ۳۰ میلیارد تومانی پتروشیمی اصفهان خارج شدند و جای خود را به خودروسازی ماهور اسپادانا دادند.