گروه بورس - بازار فرابورس روز گذشته شاهد معامله 89 میلیارد و 411 میلیون سهم بود.

به گزارش خبرنگار ما، فعالان این بازار دیروز تعداد ۹ هزار و ۸۶۴ سهم از امتیاز تسهیلات بانک مسکن را در ۳۱۴ دفعه معامله کردند. این اوراق در مقایسه با روز قبل ۵ درصد افزایش را تجربه کرد.
در این روز امتیاز تسهیلات بانک مسکن صف خرید داشت که در دقایق پایانی این صف عرضه شد. پایانی هر برگه از این اوراق برابر 795 هزار و 885 ریال اعلام شد. همچنین نمادهای عمران و توسعه شاهد، کویرتایر و مرجان‌کار از دیگر نمادهای مثبت امروز بازار فرابورس بودند که هر یک از آنها به ترتیب 64 ریال، 56 ریال و 18 ریال تغییر قیمت را تجربه کردند.
همچنین دیروز پتروشیمی ایلام در فرابورس با عرضه ۴۹ درصد از سهام خود مواجه بود، به طوری که ۴ گروه روی این بلوک به رقابت نشستند و ادامه رقابت آنها به امروز موکول شده است.
حسین محمد تبار در این باره اظهار داشت: دیروز 49 درصد معادل 588 میلیون سهم پتروشیمی ایلام به ارزش کل پایه 66 میلیارد تومان عرضه شد که ارزش پایه هر سهم آن 126 ریال در نظر گرفته شده است.
وی درباره شرایط فروش این شرکت افزود: ۳۰ درصد قیمت فروش این بلوک ۴۹ درصدی به صورت نقد و مابقی آن به صورت اقساط ۴ ساله است. همچنین این ۴۹ درصد متعلق به صنایع ملی پتروشیمی است که سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه‌گذاری سرآمد توسعه صنایع بهشهر هر کدام ۱۷ درصد در این شرکت سهم دارند و جزو سهامداران عمده این شرکت به حساب می‌آیند. مدیر بازار فرا بورس درباره نوع فعالیت پتروشیمی ایلام گفت: این شرکت در زمینه احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی و فروش مواد شیمیایی و پتروشیمی فعالیت می‌کند.
عرضه اولیه دو شرکت تا هفته آینده
همچنین این مقام مسوول در گفت‌و‌گو با فارس درباره عرضه جدید شرکت‌ها در فرابورس یادآور شد: تا هفته آینده عرضه اولیه شرکت بالاست و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان انجام می‌شود.
این مقام مسوول درباره عرضه بعدی سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس تصریح کرد: در روز سه‌شنبه (25 آبان) معادل 74 میلیون و 311 هزار و 326 سهم معادل 72/29 درصد شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران روی میز فروش قرار می‌گیرد. محمدتبار با اشاره به اینکه ارزش کل پایه این شرکت 7/50 میلیارد تومان و ارزش پایه هر سهم آن 6827 ریال است، تاکید کرد: سهام این شرکت به صورت 30 درصد نقد و مابقی به صورت اقساط 6 ماهه در طول سه سال پرداخت می‌شود.