گروه بورس - شرکت شیشه و گاز طی گزارش عملکرد ۶ ماهه، آخرین اطلاعات مربوط به طرح‌های توسعه و فروش زمین خود را اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، شیشه و گاز درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۳۶۴ ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان شهریورماه ۱۲ درصد از سود پیش‌بینی شده را محقق کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی عملکرد امسال شیشه و گاز در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته بدون تغییر، سود عملیاتی ۵ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین شیشه و گاز طرح‌های توسعه با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری جمعا به مبلغ ۲۴۶ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال را در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ ۲۸ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده است.

لازم به ذکر است مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده «کگاز» در ۲۲ دی‌ماه ۸۹ با فروش یک قطعه زمین، واقع در بلوار زرند به متراژ ۷ هزار و ۱۶۸ مترمربع در مقابل کارخانه با تعیین قیمت کارشناسی دادگستری و با رعایت صرفه و صلاح شرکت و صرفا به منظور تامین بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت احداث، تکمیل و راه‌اندازی پروژه شمس‌آباد شرکت موافقت کرده است. این در حالی است که شیشه و گاز مجوز تغییر کاربری زمین را با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال به شهرداری منطقه ۹ اخذ کرده و طی آن کاربری زمین از پارک عمومی به تجاری - اداری و خدماتی تبدیل شده که این امر موجب تسهیل فروش زمین در شش ماهه دوم خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه شرکت برای سال‌مالی منتهی به اسفند ۸۹ به مبلغ ۷ میلیارد ریال، مربوط به درآمد فروش سهام شرکت‌های تعاونی امید و مسکن شرکت شیشه و گاز می‌باشد که مطابق دو وکالتنامه مورخ سوم و چهارم تیرماه ۱۳۸۴ به تملک شرکت شیشه و گاز درآمده بود.