گروه بورس- فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام تا پایان دوره 9 ماه معادل 52درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را محقق کرد.
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «قجام» در این مدت برای پیش‌بینی درآمد هر سهم خود مبلغ ۱۷۱ ریال سود محقق کرده است.

فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام درآمد هر سهم سال مالی منتهی به خرداد ماه امسال را با 26میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 328 ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «قجام» برای سال مالی منتهی به خرداد ماه ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۲درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را در اسفند 85 مبلغ 367 ریال اعلام کرده است. شرکت عمده دلیل تغییرات را افزایش سرمایه شرکت، کاهش پیش‌بینی انعقاد قرارداد تصفیه شکر خام، کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته ناشی از کاهش متوسط بهای تمام شده چغندر خریداری شده، کاهش دستمزد تصفیه شکر خام و کاهش سربار، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل استفاده بیشتر از تسهیلات و کاهش خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی ناشی از اصلاح پیش‌بینی هزینه‌های اداری تشکیلاتی شامل حقوق و مزایا اعلام کرده است.
همچنین خالص درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه برآوردی برای سال مالی منتهی به خرداد ماه ۸۶ (مبلغ ۳۵ ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۱درصد از کل سود پیش‌بینی شده) شامل درآمد حاصل از فروش محصولات کشاورزی به مبلغ ۱۷۱۳ میلیون ریال، سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۱۶۰۰میلیون ریال و هزینه‌های عملیات کشاورزی به مبلغ (۲۴۰۰) میلیون ریال است.
مطابق اطلاعات دریافتی، در ارتباط با فروش برآوردی شکر تولیدی برای سال مالی 86، سه فقره قرارداد فروش با شرکت بازرگانی دولتی مجموعا به میزان 7900 تن تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود مقدار 3800 تن دیگر به این شرکت و 300 تن به بخش خصوصی واگذار شود.
مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره قند تربت جام در نظر دارد ۱۰درصد سود عملکرد سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
این در حالی است که درآمد حاصل از فروش «قجام» تا پایان دوره 9ماه منتهی به اسفندماه مبلغ 63میلیارد و 633میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 39درصد کاهش برخوردار بود و 66درصد از بودجه این شرکت را پوشش داده است.