گروه بورس- شرکت فرآوری مواد معدنی ایران پیش‌بینی سود سال ۸۶ را اعلام کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ را با سرمایه ۱۶میلیارد ریال مبلغ سه‌هزار و ۸۵۶ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را قبلا مبلغ هشت هزار و ۷۲۷ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که در اطلاعات ارسالی گذشته، دلایل تعدیل را کاهش مقدار تولید و فروش و کاهش نرخ فروش محصولات در ۳ماه چهارم به دلیل کاهش نرخ جهانی شمش روی، افزایش نرخ مواد اولیه مصرفی به دلیل اصلاح نرخ برآوردی خاک و کنسانتره، اخذ تسهیلات مالی از سیستم بانکی اعلام کرده است.

همچنین عدم صادرات محصولات و تحویل مقدار ۲۰۰ تن شمش روی براساس قرارداد منعقده به شرکت R.C.R (مشاور خارجی) به مبلغ ۷/۳میلیارد ریال را از دیگر دلایل تعدیل عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «فرآور» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۰درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷درصد کاهش، سود عملیاتی ۵۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۷درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل آن را کاهش مقدار فروش ناشی از استفاده از خاک کم‌عیار، کاهش نرخ فروش محصولات، کاهش نرخ خرید مواد اولیه و افزایش سالانه هزینه‌ها اعلام کرده است. «فرآور» اعلام کرده است پروژه تغییر و طرح جدید خردایش با برآورد سرمایه‌گذاری معادل ۳۳میلیارد ریال را در دست اجرا دارد. در این رابطه، تاکنون مبلغ ۹میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که با ۲۷درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود در پایان آبان‌ماه ۸۶ به بهره‌برداری برسد.