تکنوتار اولین جایگاه سوخت‌رسان سقفی را احداث می‌کند

شرکت مهندسی تکنوتار قرارداد فروش جایگاه سیار را منعقد کرد.

مهندس سیدمهدی یحیی‌زاده با تایید این موضوع افزود: شرکت مهندسی تکنوتار در هفته اخیر موفق شد، با عقد یک قرارداد، تعداد قابل توجهی از جایگاه سوخت رسانی سیار را پیش فروش کند. وی اضافه کرد: در همین راستا قرارداد ساخت ۲۰۰ دستگاه شاسی و تانکر این جایگاه‌ها به پیمانکار سپرده شده و همچنین کلیه قطعات مورد نیاز خارجی خریداری شده که در شرف ورود به کشور است.

وی با تاکید بر مزایای زیاد این محصول برای خریداران و مصرف‌کنندگان آن گفت: جایگاه سوخت‌رسان سیار، می‌تواند مشکل فاصله زیاد بین جایگاه‌های ثابت سوخت رسان را حل کند.

مدیرعامل تکنوتار افزود: با توجه به قیمت بالای زمین و هزینه بالای ساخت و تجهیز جایگاه‌های ثابت سوخت رسانی، خرید و استفاده از جایگاه سیار بسیار با صرفه است.

وی در خصوص دستگاه سوخت رسان هواپیما اظهار کرد: در حال حاضر عقد قرارداد فی‌مابین شرکت و خریدار به مرحله پیش‌نویس رسیده و انجام قرارداد قطعی‌ شده است.

یحیی‌زاده با اشاره به جایگاه‌های (Non spase) عنوان کرد: شرکت تکنوتار با طراحی و ساخت جایگاه سوخت‌رسان سقفی با نام تجاری (Non spase) در سال جاری هم‌اکنون با اخذ مجوزهای لازم جهت ساخت و بهره‌برداری از این محصول، آماده عرضه آن به بازار است که در صورت تحویل جایگاه توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت ۲ ماه آینده اولین جایگاه در تهران به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به کاربرد بالای این دستگاه در شهرهای بزرگ افزود: این نوع تلمبه‌های سوخت رسان از آن جهت که برای نصب به سکو و تلمبه احتیاج ندارند، حائز اهمیت است، بنابراین به مساحت کمتری نسبت به جایگاه‌های معمولی سوخت رسان نیازمند هستند، این موضوع در شهرهای بزرگ که قیمت زمین در آنها بالا است، بسیار کاربرد دارد.

وی با توجه به استقبال گسترده مردم از محصول CNG خانگی تاکید کرد: این محصول به طور قطع به محصول سال تبدیل خواهد شد و دستگاه‌های CNG خانگی می‌تواند تحولی عظیم در کاهش مصرف بنزین ایجاد کند.

وی گفت: با نصب این دستگاه در خانه شخصی شهروندان و با تغذیه از گاز شهری می‌توان ظرف مدت کمی‌ خودرو را سوخت‌گیری کرد.

وی در مورد روند مرحله تولید این دستگاه افزود: در حال حاضر این دستگاه که یک محصول اروپایی - آمریکایی است، توسط شرکت تکنوتار وارد شده و با اعمال مهندسی معکوس، مهندسان و متخصصان تکنوتار توانسته‌اند این دستگاه را در داخل کشور طراحی و آماده تولید کنند و هم‌اکنون شرکت تکنوتار در پی اخذ مجوزهای لازم جهت تولید داخلی است.

یحیی زاده سپس گفت: شرکت مهندسی تکنوتار در جهت حمایت از رویکرد‌ها و سیاست‌های دولت در بسط و گسترش سوخت CNG توانسته است مقدار قابل توجهی از حجم قطعات را در داخل طراحی و تولید کند.

وی در مورد برنامه‌های از پیش تعیین شده شرکت در سال ۸۶ عنوان کرد: هم‌اکنون با گذشت ۲ ماه از شروع سال، شرکت از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است.

مدیرعامل تکنوتار افزود: من پیش‌بینی می‌کنم با توجه به شرایط موجود در تکنوتار تا پایان سال مبلغ فروش و قراردادهای شرکت تکنوتار بیشتر از پیش‌بینی اعلام شده برسد که ارزیابی این موضوع پیش از بررسی گزارش سه ماهه دقیقا قابل گزارش خواهد بود.

یحیی زاده تاکید کرد: متاسفانه واردات انواع تلمبه‌های توزیع سوخت ساخت کشور چین، بازار داخل را تحت تاثیر قرارداده و این تلمبه‌های بی‌کیفیت در آینده نزدیک برای جایگاهداران ایجاد مشکل خواهد کرد.

ایشان در تاکید توانایی‌های شرکت تکنوتار افزود: در حال حاضر شرکت بالغ بر ۸۰درصد از بازار تلمبه‌های توزیع سوخت در داخل را در اختیار دارد. همچنین مقادیری از محصولات این شرکت به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده خبرهای مسرت بخش دیگری را به اطلاع سهامداران برساند.