گروه بنگاه‌ها- شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۳ را هشت درصد تعدیل مثبت داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۳ را در نخستین پیش‌بینی مبلغ ۸۳۳ ریال و در آخرین پیش‌بینی مبلغ ۹۳۸ ریال اعلام کرده بود که این رقم را با افزایش ۸۵ ریالی به مبلغ یک هزار و ۱۲ ریال تعدیل داده است.

«تاپیکو» علت این افزایش را به طور عمده ناشی از پیش‌بینی افزایش سودآوری شرکت‌های سرمایه‌‌پذیر عنوان کرده است.

این شرکت طی دوره ۶ ماهه منتهی به پایان آبان‌ماه ۹۲ توانست معادل ۴۲ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش دهد.

این درحالی است که شرکت طی دوره یادشده نتوانست درصدی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود را پوشش دهد. با این حال «تاپیکو» طی همین دوره معادل ۱۰۰ درصد از پیش‌بینی سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود را پوشش داده است.

«تاپیکو» مبلغ ۱۶ هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بابت سود حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شناسایی کرده است که حدود دوهزار میلیارد ریال آن (مبلغ ۶۹ ریال به ازای هر سهم) مربوط به شرکت‌های سرمایه‌پذیر خارج از بورس به طور عمده شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی غدیر و پتروشیمی مروارید است.

در مفروضات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۳ درآمد نقدی هر سهم پیش‌بینی شده برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۲ با مبالغ اعلام شده توسط این شرکت‌ها متفاوت است.

براساس اطلاعات ارسالی، هیات مدیره در نظر دارد ۸۰ درصد سود هر سهم را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۳ پیشنهاد کند.