ادامه روند کاهشی قیمت پروفیل فولادی

گروه بورس فلزات- محمدتقی صالحی در خصوص افزایش قیمت پروفیل فولادی گفت: در‌حال‌حاضر قیمت این محصول در مقایسه با سایر محصولات فولادی مناسب‌‌تر است. رییس سندیکای لوله و پروفیل افزود: هم اکنون قیمت ورق در خارج از کشور بیش از ۶۷۰تا۶۸۰دلار در هر تن است که به این ترتیب قیمت هر کیلو پروفیل فولادی در داخل کشور به میزان ۷۶۵ تومان کاملا واقعی است.

وی با اشاره به اینکه سابق بر این قیمت هر کیلو پروفیل ۱۰۰ تومان از میلگرد و تیرآهن گران‌تر بود، تصریح کرد: اما در‌حال‌حاضر قیمت هر کیلو پروفیل فولادی ۱۰۰تومان کمتر از سایر محصولات فولادی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پروفیل فولادی رشد چشمگیری نداشته، خاطر نشان کرد: شرکت فولاد مبارکه تاکنون نسبتا ورق را خوب عرضه کرده و پیش‌بینی می‌شود که قیمت پروفیل فولادی متعادل‌تر نیز شود و احتمال کاهش قیمت این محصول در آینده وجود دارد.

صالحی قیمت هر کیلو پروفیل فولادی را در اول اردیبهشت ماه جاری ۷۸۵ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون این عدد به ۷۶۰تومان کاهش یافته است.وی معتقد است: برای واقعی‌تر شدن قیمت انواع ورق فولادی باید دست واسطه‌ها‌ و سیستم بانکی در بورس فلزات کوتاه و قطع شود، زیرا که علت نوسان قیمت تیرآهن طی هفته‌های اخیر، ورود یک بانک خصوصی به بازار بود که به متشنج شدن بازار آهن‌آلات منجر شده بود.

رییس سندیکای لوله و پروفیل با اشاره به اینکه قیمت پروفیل فولادی از ۷۵۰تومان پایین‌تر نخواهد آمد، افزود: مگر اینکه فولاد مبارکه ورق خود را به قیمت پایین‌تر عرضه کند.