اتمام نخستین تعمیرات اساسی در واحد احیای مستقیم فولاد هرمزگان

گروه بنگاه‌ها - نخستین تعمیرات اساسی مدول A واحد احیای مستقیم پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور با همت و تلاش متخصصان این شرکت و با موفقیت به پایان رسید. به گزارش موج، مدیر ناحیه احیای مستقیم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به همکاری دو جانبه کارشناسان فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه در انجام تعمیرات اساسی این واحد گفت: در ابتدای کار آماده سازی همزمان قطعات یدکی و نیروهای اجرایی در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ای مشتمل بر ۸ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار تعمیراتی با تلاش و کوشش جمعی به اتمام رسید.

سهیل آقا بزرگی، با بی‌سابقه دانستن بعضی از این تعمیرات افزود: تعویض سیم‌بکسل‌های پاورهای کلاریفایر بدون تخلیه آب انجام شده است که با توجه به حجم ۱۶ هزار متر مکعب مخزن و مشکلات تامین آب نواحی عملیات قابل توجهی صورت گرفت. وی تصریح کرد: مهم‌ترین عملیاتی که در تعمیرات واحد احیای مستقیم انجام شده است، شامل انجام فعالیت‌های بازسازی نسوز ریکوپراتورها، انجام نظافت صنعتی و فعالیت‌های روتین کوره، بازرسی ریفرمر و تنظیمات مربوطه است.

مدیر ناحیه احیای مستقیم فولاد هرمزگان همچنین گفت: بزرگ‌ترین دستاورد این تعمیرات که برای نخستین بار انجام شده، ایجاد روحیه خود باوری و همچنین باور غلبه بر مشکلات در سایه همکاری و انتقال دانش فنی به نسلی جدید از صنعتگران کشور بوده است. رییس تعمیرات مرکزی فولاد هرمزگان تاکید کرد: واحد تعمیرات مرکزی در تعمیرات سالانه مدول A واحد احیای مستقیم با تلاش و همت کارشناسان و کارکنان پرتلاش و با استفاده از امکانات لازم موفق به انجام حجم بالای تعمیرات با کیفیت قابل قبول شد.

ابراهیم فومنی تصریح کرد: ساخت ونصب ردیوستر و تعمیر ریکوپراتور که از کارهای اصلی این تعمیرات به شمار می‌آید، توسط کارکنان شرکت به‌عنوان نخستین تجربه کاری به خوبی انجام شد. وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های معیوب در محل دمونتاژ و با عملیات ماهیترسازی و کششی، تعمیر یا تعویض و عملیات نسوز کاری داخل ریکوپراتور و کوره نیز توسط نیروهای متخصص انجام شد.