مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت قراضه سنگین در جنوب برزیل طی هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت فروش قراضه در این کشور افتی ۴۴ دلاری را در هر تن تجربه کرده است. در حال حاضر قراضه سنگین در جنوب برزیل در قیمت ۲۳۹ تا ۲۵۲ دلار در هر تن همراه با هزینه حمل به فروش می‌رسد که در مقایسه با قیمت ۲۶۴ تا ۳۱۵ دلار به ازای هر تن همراه با هزینه حمل در ۱۳ ژوئن کاهش یافته است.

در حالی که موجودی قراضه در برخی مناطق پایین آمده و بازار بی‌ثبات است، تقاضای قراضه در ریو دوژانیرو مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا آخر ماه ژوئن ثابت باشد.

کاهش قیمت قراضه در اسپانیا

همچنین قیمت قراضه در اسپانیا ۱۵ یورو در هر تن کاهش یافته است. در حالی که چند ماه اخیر قیمت‌ها صعودی بود حال روند تغییر کرده و تجار قراضه خرد شده را ۳۱۲ تا ۳۲۰ یورو و قراضه‌ای ۸ را ۳۲۵ تا ۳۴۰ یورو در هر تن پیشنهاد می‌دهند. در حالی که آخرین قیمت پیشنهادی قراضه خرد شده ۳۳۰ یورو و قیمت معامله ۳۲۵ تا ۳۳۰ یورو بوده و برای قراضه‌ای ۸ معادل ۳۴۰ تا ۳۵۰ یورو بوده است.

با توجه به برنامه‌های تعطیلی کارخانه‌ها در جولای، فعالیت بازار داخلی کاهش یافته، ولی شاید این افت قیمت کارخانه‌ها را تشویق کند برای تامین نیاز آگوست خرید کنند.

قیمت پیشنهادی واردات نیز کمی‌ کاهش یافته است. هفته گذشته قراضه روسیه ۲۶۵ یورو در هر تن معامله شد که ۵ یورو نسبت به قبل کاهش قیمت داشت.