مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیمت‌های استیل ایندکس حاکی از آن است که شاخص قیمت ورق گرم در آمریکا به ۶۵۲ دلار در هر تن (فوب) کاهش یافته که ۶ دلار در هر شورت تن از هفته قبل ارزان‌تر است و از نوامبر سال گذشته تاکنون پایین‌ترین قیمت محسوب می‌شود. شاخص قیمت ورق سرد نیز ۹/۰ درصد کاهش داشته و ورق گالوانیزه ۱۳ دلار در هر شورت تن ارزان‌تر شده است. متوسط زمان تحویل ورق کوتاه‌تر شد و شاخص قیمت ورق تخت یک دلار در هر شورت تن بالا رفته و به ۹۰۱ دلار رسید.

در شمال اروپا متوسط شاخص قیمت ورق گرم ۳ یورو در هر تن افت داشت و ورق سرد نیز ۸/۰ درصد ارزان‌تر شد و ورق گالوانیزه تنها یک یورو بالا رفته و به ۶۲۱ یورو در هر تن (درب کارخانه) رسید. شاخص قیمت ورق تخت نیز در ۶۱۱ یورو در هر تن ثبات داشت.

متوسط شاخص قیمت ورق گرم در جنوب اروپا ۲/۰ درصد بالا رفت و به ۵۱۲ یورو رسید. ورق سرد ۲ یورو در هر تن ارزان‌تر شد و متوسط زمان تحویل آن نیز کوتاه‌تر شد. ورق تخت در جنوب اروپا ۷ یورو پایین آمد.

همچنین قیمت میلگرد شمال اروپا ۱۵ یورو در هر تن افت داشته و به ۵۱۵ یورو در هر تن (درب کارخانه) رسید. متوسط قیمت بیلت در بورس لندن به ۴۴۱ دلار در هر تن کاهش یافت و اختلاف قیمت میلگرد و بیلت به ۲۱۷ دلار کاهش یافت. شاخص قیمت میلگرد جنوب اروپا نیز ۷ یورو در هر تن افت داشت.