آغاز معامله با تلفن‌همراه در بورس کالا

گروه بورس کالا- راه‌اندازی سیستم تجارت از طریق موبایل (سامانه Wap) که از طریق آن فعالان بورس بتوانند به راحتی تابلوی معاملات را مشاهده کرده یا دستورات خرید و فروش خود را از طریق کارگزاران مورد دلخواه انجام دهند، یکی از برنامه‌های توسعه‌ای بورس کالا به شمار می‌رود که هم‌اکنون فاز نخست آن برای استفاده در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی‌ شرکت بورس کالای ایران، در فاز نخست این سیستم که اخیرا آماده بهره برداری شده است، نمایش آنلاین تابلوی حراج (عرضه و تقاضا) و معاملات انجام شده در تالار معاملات بورس قابل دسترسی است و کلیه افرادی که موبایل آنها به سرویس GPRS متصل است، می‌توانند با درج آدرس اینترنتی: Wap.imedc.net در مرورگر اینترنتی موبایل خود، این سیستم اطلاع‌رسانی را مشاهده کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش گزارش‌های درج شده در این سامانه، در ساعات انجام معاملات چهار رینگ محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی ‌و طلا به صورت مستقیم، تابلوی بورس را مشاهده کرده یا با مراجعه به بخش اخبار، از آخرین اخبار بورس کالا نیز مطلع شوند. در حال حاضر شرکت ایرانسل تنظیمات GPRS را از طریق یک پیام کوتاه برای مشترکین خود ارسال می‌کند و در صورتی که علاقه‌مندان، پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت یا ذخیره نکرده‌اند، می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۳*۱۳۰* و ok/yes این اطلاعات را دریافت کنند و پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، آن را باز و در گوشی ذخیره کرده تا تنظیمات GPRS به گوشی منتقل شود.

پس از تنظیم گوشی علامت اتصال به شبکه G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن بر روی صفحه تلفن همراه ظاهر می‌شود و آنگاه علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب مرورگر در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی Wap.imedc.net به سیستم دسترسی پیدا کنند. این مرورگر در اغلب گوشی‌ها با علامت کره زمین نشان داده شده است.

کاربران می‌توانند به منظور رفع ایرادات احتمالی و بالابردن سطح کیفی سامانه، نظرات و پیشنهادهای خود را به آدرس ایمیل info@imedc.net ارسال کنند.