گروه بورس کالا - آخرین قیمت میلگرد در بازارهای جهانی، طبق گزارش متال بولتن، حاکی از افزایش قیمت میلگرد در بازارهای جهانی است.

در هفته مورد بررسی، متوسط قیمت میلگرد صادراتی ترکیه حدود ۱۰۵ دلار/تن افزایش یافت و عامل اصلی این افزایش وجود تقاضای بسیار قوی در منطقه خاورمیانه و به ویژه دبی است. قیمت صادراتی میلگرد ترکیه به سطح ۱۴۲۵-۱۳۸۰ دلار/تن، فوب رسید و تقریبا تمام میلگردهای صادراتی این کشور به مقصد امارات متحدة عربی ارسال می‌شود و تنها مقادیر کوچکی به کشورهای رومانی و بلغارستان صادر می‌شود.

قیمت میلگرد صادراتی کشورهای CIS نیز در هفته مورد بررسی افزایش یافت و به سطح ۱۲۸۰ دلار/تن، فوب رسیده است. هر چند حجم صادرات میلگرد برخی از کشورها از جمله روسیه به دلیل نیاز داخلی محدود گردیده است.

در منطقة خاورمیانه مازاد تقاضا به عرضة میلگرد تشدید شده است. در بازار داخلی دبی قیمت میلگرد به ۵۶۰۰-۵۵۰۰ درهم/تن (۱۵۲۵-۱۴۹۷ دلار/تن) رسیده است و با توجه به تقاضای فزاینده و حجم بالای ساخت‌و‌ساز در این کشور، احتمال تداوم افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

قیمت میلگرد دربازار داخلی چین به علت کاهش تقاضای ناشی از وضعیت آب و وهوایی و بارش شدید در این کشور، تا حدی افت داشته است و انتظار می‌رود با توجه به تداوم بارندگی‌ها، این شرایط طی ماه ژوئن ادامه یابد، لکن پیش‌بینی می‌شود با بهتر شدن وضعیت آب و هوا، تقاضا مجددا افزایش یافته و قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

در بازار داخلی آمریکا، برخی از عرضه کنندگان و تولید کنندگان میلگرد اعلام کردند که قیمت‌های خود را از اول ماه جولای حدود ۳۵ دلار/تن افزایش خواهند داد. با روند افزایشی قیمت میلگرد در بازار آمریکا، سطح قیمت‌‌ها در حال نزدیک شدن به قیمت‌های جهانی است.

در اروپا تقاضا برای میلگرد چندان قوی نمی‌باشد و قیمت میلگرد در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب در حدود ۸۲۵ یورو/تن و ۸۵۰ یورو/تن، تحویل در کارخانه است.