در هفته گذشته (یکم لغایت پنجم تیر ماه) در شرکت بورس کالای ایران بیش از ۲۱۰هزار و ۶۶۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره مولیبدن، ذرت، برنج، کنجاله دانه‌های روغنی، دوده صنعتی، روغن، قیر، پلی اتیلن، اکستراکت، پلی پروپیلن و طلا به ارزش یک تریلیون و ۷۳۳‌میلیارد و ۸۶۹میلیون و ۶۴۲‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۱۴‌درصد کاهش و از نظر ارزش ۲۰‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

براساس این گزارش، در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۱۱۲‌هزار و ۱۱۰ تن قیر به ارزش ۳۶۷‌میلیارد و ۷۶۲میلیون ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۷/۵ و ۲۱/۲۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه معاملاتی اکستراکت نیز یک‌هزار و ۵۰۰ تن اکستراکت به ارزش ۷‌میلیارد و ۷۶۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که به ترتیب ۷۱/۰ و ۴۵/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.

همچنین در این هفته ۲۰ تن دوده صنعتی به ارزش ۲۸۸‌میلیون ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۰۲/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه محصولات روغنی ۲‌هزار و ۷۳۰ تن انواع روغن پایه و اسلاگ واکس به ارزش ۲۷میلیارد و ۸۶۴میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب صاحب ۲۹/۱ و ۶۱/۱‌درصد از کل بازار شد.

براساس این گزارش در گروه محصولات پلی اتیلن نیز ۹‌هزار و ۵۷۰ تن پلی‌اتیلن سبک خطی به ارزش ۱۴۴‌میلیارد و ۶۹۱‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۴/۴ و ۶۱/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در هفته مورد بررسی یک‌هزار و ۳۵۰ تن پلی پروپیلن به ارزش ۲۱‌میلیارد و ۷۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۶۴/۰ و ۲۲/۱‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۶۹‌هزار و ۵۸۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۸۰۲‌میلیارد و۹۹۸ میلیون و ۹۳۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۳۳ و ۳۱/۴۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، ۳‌هزار و ۴۰۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۱۰۴میلیارد و ۲۴میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۱/۱ و ۶‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات مسی، ۲‌هزار و ۹۴۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۰۵‌میلیارد و ۲۹۲‌میلیون و ۱۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۰/۱ و ۸۴/۱۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۶۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۱۹‌میلیارد و ۲۷۲‌میلیون و ۴۶۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب صاحب ۰۳/۰ و ۱۱/۱‌درصد از کل بازار شد.

رینگ طلا

براساس این گزارش، در هفته گذشته در رینگ طلا، ۱۰ کیلو و ۴۳۴ گرم شمش طلا به ارزش ۲‌میلیارد و۸۳۴ میلیون و ۶۷۷‌هزار ریال معامله شد.