گروه بورس کالا- قیمت آهن‌آلات با پایان یافتن سومین هفته متوالی همچنان روند نزولی دارد. روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که طی 10 روز کاری نرخ انواع آهن‌آلات به طور میانگین 6/5درصد کاهش یافته است؛ به طوری که نرخ انواع میلگرد از حدود 1380تومان در تاریخ 31/4/1387 هم‌اکنون به حدود 1300تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر بازارهای جهانی، روند نزولی قیمت نفت، پایین آمدن هزینه حمل و پایین آمدن قیمت فلزات در جهان، پیش‌بینی افزایش نرخ آهن در مردادماه بسیار اندک است. براساس این گزارش، در این میان با رسیدن آهن‌آلات وارداتی به بنادر کشور که میلگرد وارداتی بنادر جنوب به قیمت هر کیلو ۱۱هزار و ۸۰۰ریال و شمش وارداتی در بنادر شمالی هر کیلو ۱۰۰۰۰ریال و تیرآهن ۱۴،‌ ۱۶ و ۱۸ در بنادر جنوب از نوع چینی هر کیلو حدودا ۶هزار و ۷۵۰ریال به فروش می‌رسد، حال این سوال مطرح است که با توجه به اینکه این کالاها با قیمت خرید قبلی دلاری و به سختی گشایش یافته‌اند و با توجه به هزینه‌های ترخیص و گمرک چگونه به این قیمت‌ها به فروش می‌رسند؟آیا واردکننده با پرداخت این هزینه‌ها قادر است حتی با نرخ جدید بازارهای جهانی کالاهای فوق را با سود بفروشد. بنابراین گزارش، در مبادلات روز چهارشنبه هفته جاری روند نرخ آهن‌آلات همچنان در بازار غیررسمی نزولی بود به طوری که میلگرد اهواز، اردبیل و البرز با کاهش ۷/۰، ۶/۱ و ۷/۰درصدی در هر کیلو عرضه شدند.
در مدت یاد شده، میلگرد و ورق تولیدی فولاد پارس نیز با افت 2 و 6/2درصدی در هر کیلو در بازار تهران به فروش رسیدند. در این مدت، همچنین نبشی 8 تا 15 آریان فولاد با کاهش 3/0 و 5/2درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت.در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته میلگرد سایز 12 تا 25 فولاد آذربایجان نیز کاهش نرخ 8/0 و یک درصدی را در هر کیلو تجربه کرد و به مبلغ 12هزار و 300ریال و 12هزار و 250ریال دادوستد شد.
در روز یاد شده، میلگرد تولیدی مجتمع فولاد بناب، نورد فولاد کرمانشاه، فولاد الیگودرز و نطنز بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند.در این مدت، تیرآهن نیز شاهد افت قیمت در بازار تهران بود؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ با کاهش ۱۰، ۱۰ و ۳۰هزار ریالی به فروش رسیدند. در معاملات روز چهارشنبه هفته جاری همچنین هر شاخه تیرآهن ۲۰، ۲۲ و ۲۷ با کاهش ۲۰، ۴۰ و ۱۰هزار ریالی در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفتند.