ایران سینا - اغلب صادر کنندگان اصلی شمش چدن در کشورهای CIS قصد دارند در اواخر آگوست وارد بازار شوند. سفارش‌های اخیر محموله‌های بزرگ ارسالی از بنادر دریای سیاه و دریای AZOV برای شمش چدن روسیه ۹۷۰-۹۵۰دلار/تن فوب (۱۰۰۰-۹۸۵دلار/تن سی انداف بازار اروپا) و برای شمش چدن اوکراین ۹۵۰-۹۴۰ دلار/تن سی انداف آمریکا است. طی رکود تابستان، فقط چند داد و ستد برای محموله‌های کوچک به قیمت پایین‌تر ۹۳۰-۹۲۰دلار/تن سی انداف بنادر اروپا انجام شد. به علت کاهش چشمگیر قیمت در تابستان، احتمال دارد قیمت پیشنهادی شمش چدن روسیه تا اواخر آگوست برای شمش چدن روسیه به ۹۴۰-۹۳۰ دلار/تن فوب و برای شمش چدن اوکراین به ۹۲۰-۹۱۰ دلار/تن فوب کاهش یابد. صادرکنندگان روسیه در نظر دارند، شمش چدن تولید شده در نیمه دوم سپتامبر را در ماه اکتبر پیشنهاد کنند، اما بعضی از عرضه‌کنندگان اوکراینی می‌توانند این محصول را در آخر ماه آگوست تحویل دهند. به دلیل افت قیمت شمش چدن در بازار آمریکا، تولیدکنندگان روسیه قصد دارند اول وارد بازار اروپا شوند، اما بعضی از صادرکنندگان اوکراینی که مقدار زیادی شمش چدن دارند و نمی‌توانند آن را انبار کنند، ممکن است پیشنهاد شمش چدن به مشتریان آمریکایی را از سر گیرند. طبق تخمین‌های MEG، به علت کاهش قابل ملاحظه قیمت قراضه در بازار اروپا و داد و ستد اندک که انتظار می‌رود تا آخر سپتامبر به طول انجامد، ممکن است قیمت قراردادهای اواخر آگوست و اوایل سپتامبر کمتر باشد.

در همین حال خبرها حاکی از آن است که قیمت صادرات محصولات نیمه‌نهایی و طویل کشورهای CIS به کاهش خود ادامه می‌دهد. بسته به مقصد، قیمت بیلت از اوکراین، روسیه و قزاقستان ۶۰-۳۰دلار/تن و قیمت محصولات طویل ۳۰-۱۰دلار/تن کاهش یافته است.

در بنادر دریای خزر به دلیل عدم حضور خریداران، قیمت بیلت تولیدکنندگان روسیه و قزاقستان با ۷۵-۶۵دلار/تن کاهش به ۹۸۰-۹۶۰دلار/تن فوب رسید و این کاهش همچنان ادامه دارد. در بنادر خاور دور به دلیل تقاضای اندک و رقابت از سوی چین، قیمت بیلت چهار گوش با ۵۰دلار/تن کاهش به ۱۰۱۰-۱۰۰۰دلار/تن فوب رسید.