گروه بورس کالا - در پی درخواست عرضه‌کنندگان، شرکت بورس کالا با انجام معاملات رینگ صادراتی در ساعات صبح و قبل از ساعت ۱۰:۳۰ موافقت کرد، که از هفته آینده به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد. بنابراین گزارش، با توجه به اینکه مخاطبان و عمده خریداران رینگ صادراتی، خریداران خارجی و سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی هستند، پیشنهاد داده شد تا زمان معاملات رینگ صادراتی به صبح موکول شود تا از این طریق مشکل اختلاف ساعتی که بین کشورمان و دیگر کشورها وجود دارد از بین رفته و به این ترتیب کارگزاری‌ها و فروشنده‌ها راحت‌تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و تایید نهایی دستورهای خرید را دریافت کنند.

مدیر صادرات نفت پاسارگاد در این خصوص به خبرنگار ما گفت: باتوجه به اینکه دامنه مشتریان ما از آسیا تا آفریقا گسترده است، بهتر است تا معاملات رینگ صادراتی علاوه بر بعد‌از‌ظهر در صبح نیز برگزار شود تا فروشنده‌ها و کارگزاران بتوانند راحت‌تر نسبت به خرید و فروش کالا اقدام کنند. در‌حال‌حاضر به دلیل اختلاف ساعتی که با برخی کشورها وجود دارد کارگزاران در برخی موارد نمی‌توانند تایید نهایی را از مشتری خود که در خارج زندگی می‌کند، بگیرند.

وی با بیان اینکه فروشنده‌ها موافق انجام این طرح هستند، ابراز امیدواری کرد از هفته آینده رینگ صادراتی علاوه‌بر بعدازظهر در صبح نیز انجام شود.

در همین راستا یکی از ناظران تالار بورس کالا درخصوص موافقت شرکت بورس گفت: شرکت بورس کالا با انجام معاملات رینگ صادراتی در ساعات صبح موافق است، اما چون رینگ فلزی نیز صبح انجام می‌شود از هفته آینده این معاملات به‌صورت آزمایشی تا قبل از ساعت ۱۰و‌نیم‌صبح برگزار می‌شود، اما معاملات بعدازظهر این رینگ به قوت خود باقی خواهد ماند.