بورس نیوز- بحران ماه‌های اخیر بازار‌های کالایی باعث گردید تا سوددهی سومین تولید کننده بزرگ آلومینیوم جهان بیش از ۵۰‌درصد کاهش یابد. شرکت مشهور Alcoa در گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال اعلام نمود که میزان سوددهی شرکت به میزان ۵۲‌درصد پایین آمده است.

مسوولین Alcoa برای جبران افت قیمت سهام خود و همچنین ارتقای وضعیت مالی خود تصمیم به بازخرید سهام و همچنین فروش تمام پروژه‌های سرمایه ای غیر ضروری خود را ندارد. سهام شرکت Alcoa به عنوان اولین جزء محاسباتی شاخص صنعتی داوجونز به حساب می‌آید. اختلال در تولید کارخانه تگزاس این شرکت در کنار تضعیف تقاضا و سقوط شدید قیمت آلومینیوم دلایل اصلی وضعیت اخیر Alcoa به حساب می‌آید.

کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث گردیده تا تقاضای بسیاری از کالاهای اساسی کاهش یابد که این امر نیز منجر به کاهش قابل توجه قیمت این محصول شده است. هم اکنون قیمت هر تن آلومینیوم نسبت به رکورد ۳۳۸۰ دلاری یازدهم جولای در حدود ۳۲‌درصد کاهش یافته است. میزان سوددهی Alcoa در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر به ۲۶۸‌میلیون دلار یا به عبارتی ۳۸ سنت در هر سهم رسیده است. سود این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۵۵۵‌میلیون دلار بود. میزان در آمد‌های این تولیدکننده مطرح آلومینیوم در جهان با ۲‌درصد کاهش در مدت مذکور بالغ بر ۲۳/۷‌میلیارد دلار می‌باشد.