طبق گزارشات قیمت منتشره توسط متال بولتن، قیمت فوب آهن قراضه، تحویل در بندر رتردام، در هفته مورد بررسی در مقایسه با هفته گذشته از روند صعودی برخوردار بوده است. همچنین آخرین قیمت آهن قراضه (HMS۱&۲(۵۰:۵۰ و آهن قراضه Shredded در تاریخ ۱۴/۵/۲۰۰۹، به ترتیب ۲۱۵-۲۱۰ دلار/تن و ۲۵۰-۲۴۵ دلار/تن، فوب رتردام گزارش گردیده است که حاکی از این امر است که قیمت معاملاتی انواع آهن قراضه در هفته مورد بررسی در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته است.

بررسی بازار آهن قراضه ترکیه نشان می‌دهد که به دنبال انجام خریدهای محدود در هفته گذشته، خریداران آهن قراضه در این کشور در هفته مورد بررسی هم فعالیت خرید چندانی نداشته‌اند و بازار با عدم فعالیت خرید مواجه گردید، چرا که معاملات محصولات نهایی فولاد در بازار به سردی گراییده است و تولیدکنندگان فولاد در ترکیه در مقابل افزایش قیمت آهن قراضه از خود مقاومت نشان می‌دهند.

از طرف دیگر باید توجه داشت که میزان جمع آوری آهن قراضه در سرتاسر جهان به دلیل افت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی، کاهش قابل توجهی یافته است و به دلیل محدودیت عرضه، قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی از روند افزایشی برخوردار می‌باشد.

در هفته مزبور، قیمت پیشنهادی آمریکا برای فروش آهن قراضه (HMS۱&۲(۸۰:۲۰ به ترکیه ۲۷۰-۲۶۵ دلار/تن، سی اف آر، ترکیه اعلام گردیده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است، ولیکن خریداران در پذیرش قیمت‌های پیشنهادی از خود مقاومت نشان می‌دهند.نرخ کرایه حمل از آمریکا به ترکیه به سطح ۳۷ دلار/تن افزایش یافته است.

آخرین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت صادراتی آهن قراضه (HMS۱&۲(۷۰:۳۰ اروپا به دلیل افزایش نرخ برابری دلار/یورو در هفته مورد بررسی رشد داشته است و قیمت از ۲۵۵ دلار/تن، سی اف آر به ۲۶۵ دلار/تن، سی اف آر ترکیه افزایش یافته است.

هر چند برخی از فعالان بازار اعلام نمودند که در اواخر هفته مورد بررسی، قیمت آهن قراضه صادراتی اروپا شروع به کاهش کرد. آخرین نرخ کرایه حمل از بنادر اروپا به ترکیه حدود ۲۸ دلار/تن اعلام شده است.