بورس‌نیوز- بانک مشهور مک کوئری (Macquarie) در گزارشی عنوان کرد که با وقوع تصحیح قیمت فولاد طی هفته‌های اخیر در چین هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای است که می‌توان انتظار داشت تقاضای فولاد این کشور در نیمه دوم سال افزایش یابد. طبق این گزارش، برنامه‌های اقتصادی و سیاست‌های پولی مختلف اتخاذ شده از جانب دولت چین و سرمایه‌گذاری عظیم این کشور بر زیرساخت‌ها، عمده‌ترین علل رشد تقاضای فولاد بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در نیمه ابتدایی سال به حساب می‌آید.

کارشناسان مک کوئری Macquarie اعتقاد دارند که عوامل فوق در ادامه سال نیز از بازار فولاد حمایت کرده و از عمده بخش‌هایی که تقاضای بالایی را برای فولاد خواهند داشت می‌توان به بخش ساختمان خطوط راه‌آهن، بخش ساخت بزرگراه و ساخت آب راه‌ها در بخش حمل‌ونقل اشاره کرد.

در این گزارش علت تصحیح قیمت اخیر در بازار فولاد نیز اتمام فرآیند احیای موجودی انبار محصولات فولادی و بالا رفتن تولید به علت رشد قیمت و ایجاد حاشیه سود مناسب از جانب شرکت‌های فولادسازی عنوان شده است.

تحلیل‌گران این بانک در عین حال معتقدند که تولید همچنان به نسبت تقاضا تا حدی بیشتر خواهد بود و همین امر منجر به کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین شده، اما این روند رو به افول به علت رشد مناسب تقاضا بسیار آهسته و مختصر خواهد بود.