گروه بورس کالا- روز گذشته علاوه بر گندم خوراکی، گندم دورم و قیر، برخی از مواد شیمیایی به همراه گوگرد در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شد. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، رینگ صادراتی روز گذشته بورس کالا در مجموع از ۵۱۶ هزار و ۳۰۰ تن کالای عرضه شده، ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا داشت که ۱۱۲ هزار و ۱۰۰ تن آن به قیمت ۳۱ میلیون و ۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد.

براساس این گزارش، روز گذشته در مقابل ۴۶۰ هزار تن گندم خوراکی و گندم دورم عرضه شده، ۷۸ هزار تن تقاضا در بازار بود که همان میزان تقاضا به ارزش ۱۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار دادوستد شد. گفتنی است که از ۴۶۰ هزار تن گندم عرضه شده، ۳۰ تن آن گندم دروم بود که نسبت به هفته گذشته هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشت.

همچنین دیروز در جلسه معاملاتی گروه قیر از مجموع ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن کالای عرضه شده، ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا داشت که ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن آن به ارزش ۷ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار مبادله شد. دیروز علاوه بر این گروه دو کالای معامله شده در رینگ صادراتی، متانول، بوتادین و حلال به عنوان مواد گروه شیمیایی دادوستد شدند که در مقابل ۱۵ هزار تن ماده عرضه شده، ۴۲ هزار تن تقاضا در بازار وجود داشت، ۱۴ هزار تن آن به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار دلار دادوستد شد.

همچنین روز گذشته رینگ صادراتی ۵ هزار تن گوگرد کلوخه عرضه کرد که در مقابل، همان میزان متقاضی داشت؛ ولی به دلیل رسیدن به قیمت توافقی، در پایان معامله‌ای صورت نگرفت.