دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: در سومین روز از دهه مبارک فجر طرح توسعه شرکت هفت الماس و خطوط تولیدی شرکت بهمن دیزل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قزوین به بهره‌برداری رسیدند.
طرح توسعه شرکت هفت الماس با تولید محصول گالوانیزه رنگی با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن در سال و خط تولید گالوانیزه پیوسته با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال افتتاح شد.
برای راه‌اندازی این دو خط تولیدی ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر نیز فراهم شده است، همچنین در آینده نزدیک خط تولید محصول نوردسرد این شرکت با ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری خواهد رسید و با تکمیل و افتتاح این طرح ۳۰۰ نفر مشغول به‌کار خواهند شد.
شرکت هفت الماس در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان بزرگ ورق‌های گالوانیزه فولادی در کشور است و سالانه ۸۰۰ هزار تن انواع ورق‌های گالوانیزه فولادی، محصولات روغنی، گالوانیزه رنگی، لوله و پروفیل تولید می‌کند.
محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بهره‌برداری از خطوط تولیدی شرکت بهمن دیزل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های زیادی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دست یافته که پیشرفت‌های خودروسازی از جمله آنها است.
وی افزود: وجود نیروهای انسانی متخصص و کارآمد که در کشور فعالند، تاثیر زیادی در افزایش تولید داخلی دارد، بنابراین باید از این نیروها در راستای توسعه صنعت طلب همکاری کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وابستگی خودروسازی ایران به برخی از قطعات خارجی عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی منسجم برای بیرون آوردن خودروسازی کشورمان از چنگ ظالمان غرب و شرق تلاش کنیم و امیدواریم، این صنعت رو به بهبود حرکت کند.
نعمت‌زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود با استفاده از نیروهای کارآمد در صنعت خودرو و دانش و تجربه آنها در این عرصه به پیشرفت‌های جدیدی دست یافته و کمبود تولید سال‌های قبل را جبران کنیم.
وی یادآور شد: باید از صنایع داخلی خود از جمله خودروسازی حمایت کرده و آنها را توسعه ببخشیم، زیرا این بخش از صنعت نیز دارای نیروی شاغل قابل توجه و متخصصان زیادی است که باید از آنها حمایت کنیم.