گروه بورس- شرکت صنعتی مینو به عنوان اولین شرکت از بازار پایه به بازار اول فرابورس منتقل شد.
شرکت ۱۲۰میلیارد ریالی «صنعتی مینو» پس از احراز شرایط پذیرش به عنوان سی وششمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد.

به گزارش خبرنگار ما، با انتقال اولین شرکت از بازار پایه به بازار اول فرابورس، وعده مسوولان فرابورس برای انتقال شرکت‌هایی که واجد شرایط فعالیت در بازارهای دیگر فرابورس می‌شوند، تحقق یافت. به این ترتیب که با شفاف‌تر شدن اطلاعات و کسب شرایط لازم امکان درج نام شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس فراهم می‌شود تا معامله‌گران نیز بهتر بتوانند در جریان جزئیات قیمتی و عرضه و تقاضای سهم قرار بگیرند. همین امر دیروز نماد صنعتی مینو را با معاملات پرحجمی مواجه کرد، تا این نماد حجم 120 هزار سهمی را به ارزش 6/1 میلیارد ریال پشت سر گذاشت. شرکت صنعتی مینو که در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی فعالیت می‌کند، با سرمایه 120میلیارد ریال پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان شصت و نهمین نماد معاملاتی و سی و ششمین شرکت در بازار اول درج شد.
یادآور می‌شود شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان مالکیت ۶۷ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
کاهش حجم معاملات
حجم کل معاملات روز گذشته بازار فرابورس با ۳۵ درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه مواجه شد، به طوری که در این بازار تنها حدود ۲۰ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱/۲۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد و همچنان مانند روزهای گذشته در میان شرکت های فرابورسی ذوب‌آهن اصفهان با مبادله ۹ میلیون سهم و نوسان مثبت قیمت، بیشترین حجم معاملات را با قیمت پایه هر سهم ۲۹۱۰ ریال به خود اختصاص داد.
همچنین بیشترین رشد قیمت به مهندسی صنعتی روان فناور تعلق داشت و با افزایش 9/4 درصد هر سهم آن 2321 ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد و بیشترین افت قیمت متعلق به عمران و توسعه شاهد بود که با افت 4/4 درصدی قیمت هر سهم آن به 3049 ریال رسید.
این در حالی است که در بازار ابزار نوین مالی، اوراق گواهی سپرده انصار با معامله ۴۵هزار و ۷۶۵ برگه بیشترین حجم معاملات را داشت. همچنین در این بازار ۴۰ هزار و ۳۷۰ برگه اجاره ماهان ۲، ۲۸هزارو ۷۰۰ برگه اجاره امید، ۱۴هزارو ۷۷۰ برگه مشارکت نارنجستان و ۱۲هزار و ۷۰۰ برگه اجاره سامان قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن در معاملات دیروز در مرز ۵۶۰ هزار ریال مبادله شد.