باوجوداین بازار در روزهای گذشته همچنان کم‌جان و کم‌رمق گام در میدان نبرد گذاشته است. از همین رو به نظر می‌رسد مسیر پیش روی نماگرها برای گام نهادن در مسیر پرسنگلاخ صعود چندان هموار و آسان نباشد. از طرفی چندان که به میان می‌آید، هیجانات منفی اتمسفر بازار در شرایط کنونی در حال تخلیه شدن است؛ اما نمی‌توان اظهار کرد که روزهای پیش روی بازار روزهایی تماما سبز و مثبت خواهد بود. البته در مقطع کنونی بازار شرایط پایدارتری را سپری می‌کند و قیمت سهام گوناگون به واقعیت بیشتر نزدیک شدند و ارزش دلاری بازار به محدوده‌های طبیعی خود رسیده است.

بر این اساس نمی‌توان مثبت شدن نماگرهای بازار در هفته‌های گذشته را دلیل چندان محکمه‌پسندی برای صعودی بودن بازار در ۶ماه دوم سال عنوان کرد؛ چراکه ریسک‌های مختلف سیستماتیک و غیر سیستماتیک مختلفی بر شرایط بازار اثرگذار خواهند بود. به‌عنوان مثال هر زمان که اخباری پیرامون گسترش روابط تجاری در جو بازار پیچیده می‌شود، شاهد آن بودیم که بازار برای چند روزی، موقتا سبزپوش بوده است. بنابراین یکی از چالش‌های اساسی بازار سرمایه را می‌توان سردرگمی در سیاست‌های بین‌المللی عنوان کرد. موضوع دیگر نیز قیمت‌گذاری‌های دستوری است.

هر زمان که نهادهایی همچون شورای رقابت یا سازمان حمایت به دلایل مختلفی قیمت‌گذاری دستوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند، آسیب‌های جدی را به بازار سرمایه تحمیل می‌کنند. از این رو همچنان عوامل مختلف اقتصادی سایه سنگین تردید و بی ثباتی را به بازار تزریق می‌کند. درخصوص انتشار اخبار آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی نیز می‌توان گفت با وجودی که این اخبار کمی از هیجانات رو به بالای نرخ ارز در بازار آزاد کاسته است، اما به نظر می‌رسد با توجه به انتشار آمار نه چندان جالب نقدینگی، این آزادسازی‌ها صرفا بتوانند تاثیر خود را در کوتاه‌مدت بر بازارها تحمیل کنند. باوجوداین پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز مانند هفته جاری بازار در گرداب تعادل به تکاپو باشد و چندان روند خاصی در بازار حکمفرما نشود.