صدور مجوز انتشار دومین اوراق مشارکت در بورس

ایسنا - دومین اوراق مشارکت شرکت‌های بورسی تا پایان آذر ماه منتشر می‌‌‌‌‌شود.

دکتر سید علی حسینی ـ عضوهیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ـ از انتشار اوراق مشارکت یکی از شرکت‌های بورسی تا پایان آذر خبر داد و گفت: تا پایان این ماه یکی از شرکت‌های بورسی مجوز انتشار اوراق مشارکت خود را از سازمان دریافت کرده و نسبت به انتشار آن اقدام می‌‌‌‌‌کند.

وی از ذکر نام این شرکت خودداری کرد و افزود: این شرکت بعد از ایران‌خودرو دومین شرکتی خواهد بود که مجوز انتشار اوراق مشارکت خود را از سازمان بورس دریافت می‌‌‌‌‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: چند شرکت دیگر نیز درخواست انتشار اوراق مشارکت خود را به سازمان بورس ارائه کردند ولی هنوز به مرحله صدور مجوز نرسیده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با رعایت مفاد قانون نحوه انتشاراوراق مشارکت (مصوب سال ۷۶) یا قانون تسهیل و نوسازی صنایع و سایر شرکت‌ها می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام کنند.

متقاضیان انتشار اوراق مشارکت باید به همراه مستندات خود، گزارش توجیهی فنی و اقتصادی طرح موضوع انتشار اوراق مشارکت به همراه تاییدیه بانک عامل و اظهار نظر حسابرس درباره گزارش توجیهی فنی و اقتصادی طرح را برای این سازمان ارسال کنند.

شرکت ایران خودرو اولین شرکتی بود که هیات پذیرش بورس با درخواست انتشار یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود ۱۹ درصدی در سال ۸۴ توسط این شرکت موافقت کرد به این ترتیب برای نخستین بار اوراق مشارکت بدون تضمین بازخرید بانک و قابل معامله در بورس منتشر شد.

۶ماه زمان برای راه‌اندازی بورس برق

وی همچنین در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص بورس برق اظهار داشت: راه‌‌اندازی بورس‌های مختلف در کشور در حال حاضر در حد طرح و ایده است اما تاسیس بورس برق با موافقت اصولی شورای عالی بورس مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این بورس در شرایطی به ۶ - ۵ ماه زمان و طی مراحل مختلف نیاز دارد که با توجه به ویژگی‌های صنعت برق باید مواردی چون میزان و چگونگی تولید برق، شرایط رقابتی ، فضای کسب و کار و دیگر مسائل مهم آن روشن شود.

حسینی با بیان این که وزارت نیرو متقاضی جدی راه‌اندازی بورس برق است اظهار داشت: در صورت احراز شرایط و وجود بسترهای لازم این بورس در سال آینده تاسیس خواهد شد.