ایسنا - رییس سازمان بورس در مراسم انتخاب شورای عالی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت که کارگزاران باید سطح دانش خود را ارتقا دهند و با سطح دانش کم نمی‌توان انتظارات را برآورده کرد. علی صالح آبادی اهداف کانون کارگزاران را کمک به ایجاد بازار عادلانه، رقابتی و کارا به منظور جلب اعتماد سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: البته همه چیز نسبی است و ۱۰۰درصد تکمیل نمی‌شود، اما هر قدر به سمت ۱۰۰درصد حرکت کنیم، به یک بازار کارا و کامل سوق پیدا خواهیم کرد.

صالح‌آبادی ارتقای حرفه کارگزاری‌ها را از اهداف کانون کارگزاران دانست و ادامه داد: شرکت‌های کارگزاری باید دانش خود را اضافه کنند، این تکلیفی است که به کانون خواهیم داد، بازار سرمایه، هنوز ساده است و وارد بسیاری از پیچیدگی‌ها نشده است اما با ورود ابزاری همچون ابزار مالی مشتقه اسلامی‌ مثل صکوک و سایر اوراق بهادار شرایطی ایجاد می‌شود که تنوع در این زمینه داشته باشیم.

صالح‌آبادی در ادامه افزود: باید سطح دانش کارگزاران ارتقا یابد. طبیعی است با سطح دانش کم نمی‌توان انتظارات را برآورده کرد. وی ادامه داد: در صورتی که کانون این کار را انجام دهد، ما نیز سعی می‌کنیم در مورد تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران این آموزش را بگنجانیم و یک شرط برای آموزش بگذاریم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بهبود خدمات کارگزاری را از دیگر اهداف کانون عنوان کرد و افزود: در گذشته خدمات صرف خرید و فروش می‌شد، اما یکسری وظایف همچون کارگزار معرف، کارگزار سبدگردان، خدمات متنوع همچون مشاوره از سوی کارگزاران صورت می‌گیرد و سازمان بورس نیز آماده است که پیشنهاد‌ها را بررسی و مجوز‌های لازم را ارائه دهد.