گروه بورس - معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه با شرایط بازار سرمایه عنوان کرد: به هر حال شاخصه هر بازاری نوسان است و جابه‌جایی در تمام بازارهای اقتصادی به چشم می‌خورد، از این رو با اطمینان به مردم می‌گویم نگران نوسانات بورس نباشند و نسبت به آن ناامید نشوند البته بورس شرایط و نوع نگاه خاص و حرفه‌ای را می‌طلبد و کسانی که می‌خواهند در عرض دو هفته به بازار سرمایه ورود کرده و سود سرشاری به دست آورده و از آن خارج شوند قطعا باید فکر زیان‌های این چنینی را نیز داشته باشند.
شاپور محمدی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه به‌رغم حجم بالای نقدینگی موجود بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در طول سال‌های گذشته با مشکل کمبود مالی مواجه بودند، اعلام کرد: ۶۵ درصد از بنگاه‌ها از کمبود سرمایه در گردش رنج می‌برند، از این رو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما بهبود شرایط بازارهای اولیه، بهبود وضعیت خصوصی سازی، ایجاد شرایط تسهیلی و ایجاد تدابیر ویژه برای تشویق سرمایه‌داران به ورود به بخش تولید خواهد بود.
وی با اشاره به تلاش دولت برای بهبود وضعیت سهام عدالت نیز عنوان کرد: در این مورد نیز سعی کردیم با تلاش و حمایت سازمان خصوصی‌سازی نسبت به بهبود شرایط سهام عدالت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا واگذاری یا آزادسازی این سهام عملی شود.
به گزارش «دنیای اقتصاد» بورس تهران که فاصله دو هفته گذشته را با روندهای منفی روبه‌رو بود، دیروز با رشد ۷۸/۰ درصدی مواجه شد. بورس تهران تا تاریخ ۱۶ دی ماه بازدهی ۱۳۵ درصدی را به ثبت رسانده بود، در حالی که بازدهی روز گذشته شاخص در مقایسه با ابتدای سال به ۱۱۴ درصد رسیده است. این به آن معنا است که شاخص کل بورس طی مدت ریزش اخیر خود در حدود ۲۱ واحد درصد افت را به ثبت رسانده است.