گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جمع آوری صف‌های فروش در گروه‌های مختلف بود.
پس از چهار روز افت پیاپی دیروز تلاش‌های مضاعفی برای رسیدن بازار به تعادل صورت گرفت؛ پس از آنکه عصر روز دوشنبه بزرگان بازار جلسه‌ای را با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و در این جلسه بر همکاری مجلس با بازار سرمایه تاکید شد، دیروز صبح نیز برگزاری یک نشست در شستا با حضور معاون وزیر اقتصاد و همچنین تلاش پیگیر در سازمان بورس موجب کاهش عرضه‌ها و خرید صف‌های فروش شد تا باوجود افت شاخص بازار بهبود نسبی را شاهد باشیم. دیروز شاخص با افت 126واحدی به 73هزار و 847واحد رسید. انتظار می‌رود امروز در آخرین روز کاری هفته بازار شاهد شاخص مثبتی باشد تا پس از یک هفته کاری هوای بورس اندکی آفتابی شود.
در بازار دیروز در تحولات مهم نگاه بازار به گزارش وزیر اقتصاد به مجلس شورای اسلامی بود که در آن طیب‌نیا بر تداوم برنامه‌های دولت در زمینه‌های اقتصادی به ویژه بر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمتر از مصوبه مجلس خواهد بود.
در گروه خودرویی دیروز عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از رشد حدود ۲ برابری تولید خودرو در سال جدید خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: تیراژ تولید خودرو در سال جاری به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که به معنای رشد حدود دو برابری تولید خودرو در کشور است.
وی افزود: ‌خودروسازان تولید در سال جاری را با تیراژ بالایی شروع کرده‌اند به‌گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعه در کف خطوط تولید خودروسازان بزرگ رسوب کرده بودند به شدت کاهش یافته است.
نجفی‌منش با بیان اینکه رشد تولید خودرو تاثیر مثبتی بر کنترل هزینه‌های تولید خواهد داشت، تصریح کرد: ‌امیدواریم مشکلات مختلف داخلی و خارجی صنعت خودرو به زودی حل شود.
در همین حال دیروز خودرو با معاملات سنگینی همراه بود تا در نهایت بتواند صف فروش این نماد را بعد از چند روز متعادل کند. در همین حال نماد حق‌تقدم ایران خودرو گشایش یافت که متعادل قیمت خورد.
در گروه تجهیزات دیروز تلاش برای تعادل بخشی به مپنا با موفقیت همراه بود؛ در این گروه، آذراب نیز با شایعاتی در مورد انعقاد قراردادی جدید مواجه بود.
در گروه پتروشیمی دیروز پتروشیمی فارابی از افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی برای ایجاد دو مخزن ذخیره‌سازی جدید خبر داد. در گروه شیمیایی نیز پاکشو روند پر حجمی را با عرضه چند باره صف خرید شاهد بود که در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. در مجموع بازار دیروز بازاری با شاخص منفی، اما با روحیه و انگیزه بیشتر معامله‌گران همراه بود که در آن در کنار افت ۱۷/۰ درصدی شاخص کل ارزش معاملات بورس و فرابورس ۲۹۶میلیارد تومان بود.