راهبردهای فناوری اطلاعات  در بازار سرمایه بررسی شد

نهمین جلسه کمیته تعامل‌پذیری فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. به گزارش «سنا»، در نهمین جلسه کمیته تعامل پذیری فناوری اطلاعات که در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، در خصوص سامانه گزارش‌های ویژه و نحوه تعامل کاربران سازمان‌های تابعه، بحث و تبادل نظر شد.

نایب رئیس هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، طی سخنانی در این جلسه، گزارشی در رابطه با استانداردهای نرم‌افزاری زیر ساخت فناوری اطلاعات، رویکردها و راهبردهای فناوری اطلاعات در حوزه بازار سرمایه، راه‌اندازی سیستم قضایی و ایجاد امکان آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان ارائه کرد.

حسین فهیمی ابراز امیدواری کرد، سازمان بورس با برگزاری جلسات تعاملی با وزارت متبوع، در حوزه فناوری اطلاعات، از جایگاه فعلی، یک گام به جلو حرکت کند.

همچنین، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی سخنانی در این جلسه، اظهار کرد: در سازمان بورس و اوراق بهادار، فناوری اطلاعات هدف نیست، بلکه ابزاری برای ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان است که برای توسعه IT باید به مدل‌های بلوغ آن توجه کرد. علی عبداللهی با بیان سخنانی در مورد رویکردها و سیستم‌های نوین سازمان، ذی‌نفعان و راهکارهای خدمت‌رسانی به آنان، توضیحاتی در خصوص سیستم‌های نظارتی سازمان، زیر‌ساخت‌ها، احراز هویت اشخاص، راهکار‌های امنیتی و استانداردهای تبادل داده، ارائه کرد. این در حالی است که محمد‌حسن انسی معاون به همراه حسین فردوسی کارشناس شبکه مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن ارائه سخنانی در خصوص ضرورت و اهمیت پشتیبان‌گیری و احداث سایت پشتیبان در سمنان و انواع روش‌های گرفتن فایل پشتیبان، به سوالات حضار در این خصوص پاسخ دادند.

در این جلسه، در خصوص سامانه گزارش‌های ویژه و نحوه تعامل کاربران سازمان‌های تابعه، توضیحاتی ارائه و مقرر شد که تمامی سازمان‌ها گزارش‌های خود را تنها از طریق این سامانه ارسال کنند تا مدیران فناوری اطلاعات بتوانند، روند و نحوه استفاده از سامانه را در سازمان‌های مرتبط با خود رصد کنند.