گروه بنگاه‌ها- شرکت‌های آبسال، سرمایه‌گذاری ملی ایران، گروه مپنا، صنایع کاشی و سرامیک سینا، داروسازی ابوریحان و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند. براساس این گزارش، شرکت آبسال مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خود را از محل سود انباشته دریافت کرده است.

براین اساس، شرکت آبسال سرمایه‌ فعلی ۲۴۰ میلیارد ریالی خود را به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش می‌دهد.

آبسال هدف از افزایش سرمایه مزبور را به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت اعلام کرده است.

در این راستا، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز سرمایه خود را یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل (۷/ ۲۰ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش خواهد داد.

به این ترتیب، سرمایه شرکت از مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۷ هزار میلیارد خواهد رسید.

«ونیکی» هدف از انجام افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده در سال‌های اخیر عنوان کرده است.

همچنین شرکت گروه مپنا قصد دارد سرمایه خود را از رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد.

«رمپنا» این افزایش سرمایه را از محل سود انباشته انجام می‌دهد و هدف از انجام آن را اجرای طرح تبدیل نیروگاه گازی توس به نیروگاه سیکل ترکیبی عنوان کرده است.

برهمین اساس، شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا مجوز افزایش سرمایه خود را از مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریالی فعلی به مبلغ ۵۴۴ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران دریافت کرده است.

«کساوه» افزایش سرمایه مزبور را به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت انجام داده است.

براساس این گزارش، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی نیز سرمایه خود را ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

این شرکت سرمایه خود را از مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش خواهد داد.

«غشاذر» نیز هدف از انجام این افزایش سرمایه ۷۵ درصدی را اصلاح ساختار مالی و خروج از مشمولیت مفاد ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اعلام کرده است.

در همین حال داروسازی ابوریحان برای افزایش سرمایه ۸۰ درصدی مجوز دریافت کرده است. این افزایش سرمایه ۶۴ میلیارد ریالی از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش انجام خواهد شد.