طی دو ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است. بنابر اعلام اداره کل گمرکات استان، طی این مدت ۴۱۸ هزار و ۹۵۷ تن کالا به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۳۴ دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با دو ماهه ابتدایی سال قبل از لحاظ وزن ۵۲ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

از مجموع این میزان صادرات ۱۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۲۵ دلار آن از طریق گمرک پرویز خان، ۳۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۴۱ دلار از گمرکات کرمانشاه و هفت میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۸۸ دلار از طریق گمرک خسروی صادر شده است.

سهم بازارچه شوشمی نیز از این صادرات سه میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۶۳ دلار و سهم بازارچه پرویز خان ۳۸۲ هزار و ۴۱۷ دلار می باشد.

سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی، ماست، رب گوجه، شلنگ پلاستیکی، هندوانه و کفش عمده صادرات استان طی این مدت بوده است.

همچنین در دو ماهه ابتدایی امسال ۲۹۰۳ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۸۶۰ هزار و ۵۶۴ دلار از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۱ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد کاهش داشته است.

از مجموع این واردات یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۵۹۹ دلار آن از طریق گمرک کرمانشاه و دو میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۶۵ دلار از طریق بازارچه شوشمی وارد کشورمان شده است.