تغییر در اهداف، درپی تغییر نام
گروه تاریخ اقتصاد- روزنامه اطلاعات در 11 آذرماه 1352 خبری منتشر کرده با عنوان «ماخذ اجاره بها، مال‌الاجاره آخر اسفند 51 می‌شود»، خبر را چنین توضیح می‌دهد که وزارت آبادانی و مسکن، به وزارت مسکن و شهرسازی تغییر نام می‌یابد و در هدف‌های این وزارتخانه نیز تغییرات اساسی داده خواهد شد و لایحه تغییر نام این وزارتخانه و هدف‌هایی که در آینده باید در جهت تهیه واحدهای مسکونی، نظارت بر طرح‌های جامع و شهرسازی و معماری دنبال کند، به زودی تقدیم پارلمان خواهد شد.
وزارت آبادانی و مسکن قرار است ظرف چند روز آینده لایحه تعدیل اجاره‌خانه را نیز تقدیم مجلس شورای ملی نماید. امروز( 11 آذر52) گفته شد: در لایحه جدید مبنای اجاره خانه آخر اسفندماه 1351 (اول سال52) پیش‌بینی شده و قرار است از تاریخ تصویب تا پایان سال 1353 اجاره خانه بر این اساس تثبیت گردد. قبلا قرار بود که مدت تثبیت 5 سال باشد؛ ولی بنا به عللی این مدت از تصویب لایحه تا پایان سال 1353 تعیین گردید.
خبرنگار در ادامه می‌افزاید که اجاره خانه در هر منطقه تهران با سایر نقاط تفاوت خواهد داشت؛ به این ترتیب که پس از برآورد قیمت زمین و هزینه ساختمان، سود عادلانه‌ای برای سرمایه‌گذار درنظر گرفته می‌شود و بر همین اساس اجاره خانه در هر منطقه تعیین و برای اجرا اعلام خواهد شد و جهت عمل به دفترخانه‌های رسمی ابلاغ می‌شود.